Změny pravidel předního křídla nepomohly, říká Hamitlon

Změny pravidel předního křídla nepomohly, říká Hamitlon

Pětinásobný šampion Lewis Hamilton řekl, že změny technických pravidel předního spoileru pro rok 2019 jezdcům nepomohly. Následování jiného auta je i nadále obtížné.

Formule 1 pro letošní rok upravila pravidla ohledně předního křídla, které má šířku dva metry. Týmy rovněž musí oproti minulému roku mít jednodušší konstrukci předního křídla. Tímto se mělo dosáhnout toho, že jezdci budou moct následovat jiné monoposty mnohem lépe oproti minulosti.

Nicméně Lewis Hamilton uvedl, že nevidí přínos nových změn.

„Přední křídlo neudělalo žádnou změnu ohledně turbulencí. Opravdu se nic nezměnilo. Podle mě je to stejně špatné jako předtím,“ prohlásil obhájce titulu.

Letošní technická pravidla předního křídla byla výsledkem výzkumu, který provedla Formule 1 pro nové předpisy pro sezónu 2021. Rok 2021 by měl právě přinést výrazné usnadnění pilotům ohledně následování jiného jezdce.

Britský pilot věří, že lepší následování dalšího auta během GP Velké Británie bylo důsledkem tratě, ne monoposty.

„Tato trať (Silverstone – pozn.red.) je speciální kvůli směru větru a uspořádání okruhu. Díky tomu jste pak schopni následovat další auto. Ale stejně to není dostatečně dobré, protože následně odejdou pneumatiky. Měli jsme s Valtterim souboj na Silverstonu a pokud bychom neměli tepelnou degradaci kvůli tomu, že auto je moc těžké a pneumatiky se přehřívají, mohl jsem zůstat celou dobu nalepený na jeho zadním křídle a pokračovat v boji. Ale musel jsem to vzdát, protože jen Bůh ví, po kolika kolech za Valtterim mi odpadly pneumatiky a najednou musíte zvolnit a přejít na jinou strategii,“ řekl dále Brit.

„Takže doufám, že v budoucnosti budou schopni vyrobit pneumatiky, které vydrží déle. Něco jako tvrdé pneumatiky, na které jsme více tlačili během závodu na okruhu Silverstone. Následně bychom mohli zůstat déle v bitvě a nemuseli bychom trpět ohledně pneumatik. Pak snad uvidíme bitvy kolo na kolo,“ dodal Lewis Hamilton.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →