Na zajímavé, ale v mnoha místech irelevantní trati v Baku se sice jezdilo hodně za safety carem, fáze ostré jízdy ovšem nejlépe zvládli Frederic Vesti v sobotu a Dennis Hauger v neděli. Také Charouz Racing System se díky zralému nedělnímu výkonu Enza Fittipaldiho nevracel z Ázerbájdžánu s prázdnou.
Sobotní sprint: Zlato pro Vestiho, šrot pro Charouze
Start vyšel v sobotu nejlépe Dánovi Fredericovi Vestimu (ART), zatímco poleman Jake Hughes (Van Amersfoort) zaváhal. Mužem prvního kola se ovšem stal Ind Jehan Daruvala (Prema), který již po první zatáčce oba konkurenty šikovně nechal za sebou. Daruvala poté zdánlivě lehce uháněl směrem vítězství, zatímco Hughes permanentně ztrácel pozice.
Začátkem závěrečné třetiny sprintu zavrtal Hauger při pokusu o předjetí Pourchaireho svůj vůz do bariéry a neutralizovalo se. Tento umělý zásah do dosavadního sportovního průběhu závodu připravil Daruvalu o celý náskok. Ind pokazil následující restart, čehož Vesti pohotově využil a vyhrál před Daruvalou, Lawsonem, Armstrongem a Drugovichem.
Piloti Antonína Charouze odevzdali v paddocku místo bodů dva rozbité vozy. Enzo Fittipaldi po lehké kolizi s Vipsem, Bolukbasi po zlé srážce s Williamsem.
Výsledek sprintu F2 v Baku:
- Frederic Vesti, ART
- Jehan Daruvala, Prema
- Liam Lawson, Carlin
- Marcus Armstrong, Hitech
- Felipe Drugovich, MP
- Logan Sargeant, Carlin
- Theo Pourcheire, ART
- Ayumu Iwasa, DAMS
Nedělní závod: Jak Fittipaldi Charouzovi vykouzlil tučné body
Pro zopakování triumfu z roku 2021 si Juri Vips (Hitech) připravil nejlepší výchozí pozici: pole position. Této výhody zkušený Estonec perfektně využil a po první kritcké zatáčce vedl před Lawsonem, Armstrongem a Haugerem. Již ve druhé zatáčce ovšem na chvostu pole kolidovali „talenti“ Cordeel s Caldwellem, což znamenalo první neutralizaci.
Jen několik kol po restartu zavítala většina pole k povinné výměně pneumatik do boxů. Z tohoto taktického prvku nejvíce těžil Armstrong: Když se pole opět „srovnalo“ byl za týmovým kolegou Vipsem druhý před Haugerem, Sargeantem a Drugovichem. Dlouho se ovšem znovu nezávodilo: v boji o bezcennou 18. pozici totiž vletěli Charouzův Bolukbasi s Uhro-Izraelcem Nissanym do bariéry druhé zatáčky…
Druhý restart závodu se neobešel bez strkanic. Chladný Vips sice zůstal vpředu, Armstrong ovšem ztratil po nehodě s kolegou několik míst. Velmi šikovně si počínal i Enzo Fittipaldi, který se ze 13. pozice posunul daleko kupředu na šesté (!) místo.
V závěrečné fázi nedopřál dobrý Dennis Hauger (Prema) lídrovi ani chvilku odpočinku. A vyplatilo se: 6 minut před koncem chyboval Vips v nejužší pasáži okruhu a ulomil si kolo! Sám dobře věděl, že tento okamžik znamenal konec jeho nadějí na titul mistra F2, ale také konec náklonnosti Dr. Marka…
Z faux-passu konkurenta se tedy mohl těšit jiný junior Red Bullu – Hauger. Znovu se neutralizovalo a jako první „závodu F2“ projel cílem Aston Martin-GT s Berndem Mayländerem v kokpitu… Hauger, Sargeant a třetí Drugovich to jistě brali se širokým úsměvem na tváři. A smáli se i u Charouz Racing Systemu: Fittipaldi sice ztratil jednu pozici vůči Verschoorovi, s body za 6. místo ovšem po zpackané kvalifikaci v pátek asi počítali jen ti největší optimisté…
Výsledek závodu F2 v Baku:
- Dennis Hauger, Prema
- Logan Sargeant, Carlin
- Felipe Drugovich, MP
- Jehan Daruvala, Prema
- Richard Verschoor, Trident
- Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System
- Frederic Vesti, ART
- Marino Sato, Virtuosi
- Ralph Boschung, Capmos
- Jake Hughes, Van Amersfoort