Daniel Ricciardo a F1 to byla kdysi dokonalá symbióza, jelikož Australanova rychlost a schopnost předjíždět ostatní jezdce zaručovaly vzrušující podívanou pro všechny diváky.
Nyní však nad jeho budoucností visí otazník poté, co krajan Oscar Piastri prohlásil, že v roce 2023 nebude závodit za Alpine a předpokládá se tedy, že by mohl nahradit Ricciarda v McLarenu, jelikož tomu se zde dlouhodobě nedaří.
Ricciardo byl v kontaktu s McLarenem už dva roky před svým příchodem do týmu. Poté, co v roce 2018 oznámil odchod z Red Bullu, probíhaly mezi ním a britským týmem vyjednávání. Nakonec se však rozhodl přejít k Renaultu.
V té době byla Ricciardova hodnota vysoká. Přestože v souboji s Maxem Verstappenem neuspěl, zaznamenal množství skvělých výsledků, díky čemuž se stal lukrativním zbožím.
Bylo to právě během působení v Red Bullu, kdy Ricciardo prokázal svou kvalitu. V roce 2014 se připojil k Sebastianovi Vettelovi, který měl za sebou společně s týmem jedno z nejdominantnějších období v historii sportu. Ricciardo se cítil skvěle a v sezóně třikrát vyhrál.
Během následujících let stavěl výkony na své vyspělosti a dolaďoval své závodní dovednosti. Proslulý se stal především díky schopnosti na poslední chvíli vyklouznout ze slipstreamu a následně brzdit hluboko v zatáčce, aby tak předjel svého soupeře jejím vnitřním obloukem. Tento manévr se stal jeho poznávacím znamením.
Nicméně Ricciardo, kterého vidíme dnes, je daleko od toho, co předváděl v Red Bullu. A přestože koncepce monopostu McLaren nesedí jeho stylu řízení, tak se není čemu divit, že po téměř 18 měsících neuspokojivých výsledků začal jeho současný zaměstnavatel hledat za Australana náhradu.
Ricciardův postoj vůči neustálým dotazům ohledně toho, proč se mu nedaří a kdy se to změní, je úctyhodný, jelikož zůstává klidný a je otevřený mluvit o věcech, které neprobíhají tak, jak by si on přál. Stále se na všechny usmívá a tvrdí, že je nadále oddaný týmu a chce s ním dodržet současnou tříletou smlouvu. Jezdci F1 jsou zpravidla svými nejtvrdšími kritiky a Ricciardo nepotřebuje připomínat své problémy, avšak tlak veřejnosti mu nijak nepomohl.
Na začátku sezóny 2021 byli všichni vůči Danielovi shovívaví, jelikož změnil tým a na testování nebylo mnoho času. Ale zatímco jiní jezdci jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel se postupně zlepšovali, Ricciardo začal stagnovat a nebyl schopen z auta vytěžit jeho potenciál.
Vybrat si ho by tedy bylo v současné době pro jakýkoliv tým riskantní. Není zde totiž žádná záruka, že dokáže získat svou ztracenou formu zpět.
Ale jeho odhodlání překonat své problémy mu určitě přináší alespoň nějaké plusové body. Byl spojován s návratem do Alpine (Renault), kde zažil několik podařených víkendů. Dále by mohl být variantou pro Haas, pokud si americký tým neudrží Micka Schumachera.
Danielova ochota nezvolit „snadnou cestu“ (jak tomu říká) a odejít z McLarenu poukazuje na jeho přetrvávající vášeň pro F1, a to i během jeho nejtemnějších dnů.
Ačkoliv McLaren po dvou nevydařených sezónách oprávněně hledá náhradu, Ricciardo má ve svých 33 letech stále palivo v nádrži, aby znovu prokázal své kvality.
Sestřihy z uplynulých sezón jsou plné zářných momentů Daniela Ricciarda. A ty slouží jako připomínka toho, že může být za správných okolností jedním z nejlepších.
Jeho přítomnost v paddocku by chyběla a jeho nepřítomnost na trati by byla znát.
Příběh o vykoupení, který by mohl završit fascinující kariéru, je stále variantou. Najde se však mezi týmy nápadník, který by byl ochoten podstoupit toto riziko?