Alexander Wurz, bývalý jezdec formule 1 a šéf Asociace jezdců Grand Prix (GPDA) varoval, že je třeba udělat něco pro zlepšení podmínek pro jezdce v extrémních podmínkách, kterým jezdci čelili minulý víkend v Kataru.
Logan Sargeant byl nucen ze závodu odstoupit kvůli extrémnímu horku, zatímco řada dalších jezdců potřebovala lékařskou pomoc a například Esteban Ocon se svěřil, že se během nedělního závodu pozvracel.
Wurz navrhl, že by měla být k dispozici opatření, jako jsou chladící sedadla, a také lepší izolace a chlazení kolem horkých částí vozu, aby se sedadla příliš nezahřívala. Na to si během závodu stěžoval Fernando Alonso a kvůli čemu musel v roce 2004 z Velké ceny Japonska odstoupit Mark Webber závodící za Jaguar.
FIA se zavázala, že podmínky v závodě prošetří a zjistí, co lze udělat, aby se podobným problémům v budoucnu předešlo.
Wurz: Je třeba zajistit lepší izolaci
V rozhovoru pro BBC Sport tento týden Wurz řekl: „Moje prvotní myšlenky se odvíjejí od zkušeností z jiných kategorií, které ukázaly, že teplo je pro jezdce omezujícím faktorem. Například chladicí sedadla fungují velmi dobře a jejich výroba a instalace není příliš náročná. To je něco, čím by se měl zabývat každý tým. Je třeba lépe izolovat anebo chladit vzduchem velmi horké elektrické skříně, které jsou často umístěny v blízkosti sedadla řidiče, nebo v budoucnu přesměrovat horká hydraulická vedení, aby nedocházelo k přehřívání prostředí sedadla řidiče.“
„Celý soubor pravidel obsahuje testy a limity pro mnoho částí vozu. Vzhledem k tomu, že řidič je jednou z výkonných částí rovnice, je možná na čase podívat se na definování limitů tepla, kterému je vystaven.“