Šéf stáje Mercedes Toto Wolff prohlásil, že tým čeká „dobrý krok“ v podobě modernizace vozu na Velkou cenu Miami poté, co za sebou mají náročný víkend Velké ceny Číny. Problémy s monopostem měli v průběhu závodu oba jezdci.
Náročný začátek sezóny 2024 pro německou značku Mercedes pokračoval i po návratu F1 do Šanghaje, kde George Russell skončil šestý a Lewis Hamilton devátý. I přes to, že Hamilton se umístil na bodech a dokázal se probojovat z osmnáctého místa, kde startoval, do přední části, bylo vidět, že s vozem po celou dobu zápasí.
Největším problémem pro Mercedes bylo udržet se v zatáčkách, ve kterých právě Hamiltonův monopost stále klouzal, a na rovinkách, kde oba vozy nebyly schopny takového výkonu, jako ostatní. Russell nedokázal vážněji zaútočit na Ferrari Carlose Sainze, přestože měl k dispozici novější gumy, zatímco Hamilton nedokázal vyvinout tlak na poškozený McLaren Oscara Piastriho.
Šéf stáje Toto Wolff přiznal, že tempo Mercedesu bylo v porovnání se soupeři zklamáním, a prozradil, že v příštím závodě v Miami dojde k novotám na vozu W15. „Myslím, že vzhledem k tomu, kde jsme dali dohromady auta, jezdce a tým, to dnes nebyla dobrá pozice,“ řekl Wolff. „Ano, celkově to nebylo dost dobré. Sice máme P6 a P10, ale chybí tomu tempo. Takže si musíme sáhnout hluboko do kapsy. Na Miami nás čeká něco, co vypadá jako dobrý krok. Uvidíme, kam nás to vynese.“
Na otázku, kolik tyto nové díly přinesou z hlediska času na kolo, Wolff podotkl: „Uvidíme, snad trochu.“ Víkend Velké ceny Číny začal pro Mercedes povzbudivě, když Hamilton využil okolností a ve sprintu obsadil druhé místo na startovním roštu.
Brit však zažil nečekané vyřazení v Q1, když udělal chybu ve 14. zatáčce a v drastickém experimentu s nastavením, který byl podle Wolffa příliš extrémní. Na otázku, zda má nyní Mercedes slušný základ pro dobrý vůz, Wolff odvětil: „Ne, ne, není to dobré auto. Myslím, že vidíme, jaké chyby jsme na autě udělali. Teď jsme chtěli jet trochu agresivněji, abychom zjistili, jestli jde o něco úplně odlišného, co musíme na autě změnit. A ano, dnes vidíte Lewise, který vzal provedené změny na sebe. Byl to možná jednoduše krok příliš daleko.“
Před zásahem safety caru, který Hamiltona vrátil do hry a umožnil mu dokončit sérii pozdních přesunů, si Hamilton stěžoval na vyvážení vozu. „Také závodní vůz nebyl rychlý,“ dodal Wolff. „Bylo slyšet, jak říká (Hamilton – pozn. red.), že auto nezatáčí. To jsme viděli na datech. Prostě to nebylo správně nastavené.“
Hamilton prohlásil, že je vděčný, že se vůbec dostal na body, a souhlasil s Wolffovými poznámkami. Brit doufá, že aktualizace přinesou výrazné zlepšení. „Myslím, že v příštím závodě nás čeká určitý krok vpřed,“ řekl. „A tak se do té doby vrátíme příští týden do továrny a budeme se jen snažit o lepší umístění ve Velké ceně Miami.“