Noční závod v uličkách Singapuru dominantně vyhrál Lando Norris, druhý se umístil Max Verstappeb a na třetím místě skončil Oscar Piastri. Překvapivě letošní Velkou cenu neovlivnil safety car.
Zajímavostí je, že Carlos Sainz odstartuje již do svého 200. závodu ve formuli 1.
Mercedes se rozhodl rozdělit strategii a Lewis Hamilton jako jediný z top 10 startoval na červené sadě pneumatik.
Odpich na startu měl výborný Lando Norris, Max Verstappen se musel bránit třetímu Mercedesu Lewise Hamiltona. Sergio Pérez poskočil během prvního kola o 3 pozice na desáté místo, naopak Carlos Sainz se propadl na dvanáctou pozici.
George Russell následně reportoval týmu, že byl rychlejší než třetí Lewis Hamilton.
Lando Norris nezvolil typickou strategii v Singapuru, kde se leader snaží jet co nejpomaleji. Naopak Brit na to tlačil, co to šlo.
Ferrari doplatilo na umístění z kvalifikace a oba jeho jezdci tak jeli ve vláčku.
Prvním pilotem v boxech byl Daniel Ricciardo na konci 10. kola.
Carlos Sainz na konci 13. kola zamířil do boxů, nasadil tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na osmnáctou pozici.
Lando Norris dostal informaci, že undercut zde bude velmi silný.
V 16. kole Alex Albon jel velmi pomalu a zajel do boxů, kde odstoupil ze závodu kvůli technickým problémům. Auto se totiž přehřívalo.
Na konci 17. kola byl v boxech Lewis Hamilton, nasadil tvrdou sadu pneumatik a propadl se na třináctou pozici. Mezitím Lando Norris si vybudoval na druhého Maxe Verstappena náskok necelých 13 sekund.
Lewis Hamilton ve 20. kole hlásil týmu, ať zkontrolují monopost kvůli tomu, že se dotkl zdi. Následně Brit reportoval, že zastavili moc brzo a už se na pneumatikách trápí.
Sedmý Charles Leclerc hlásil týmu, že je frustrovaný. Inženýr ho uklidňoval, že má zůstat trpělivý. Až ve 26. kole Monačan předjel šestého Fernanda Alonsa, který následně zamířil do boxů.
Na začátku 28. kola zajel ke svým mechanikům George Russell, obul bílou sadu pneumatik a vrátil se na osmou pozici.
Ve 29. kole konečně Charles Leclerc předjel Nica Hülkenberga a měl před sebou poprvé čerstvý vzduchu. Mezitím stavěl Sergio Pérez, obul bílou sadu pneumatik a vrátil se na 14. pozici.
Lando Norris si poškodil přední křídlo! Na to okamžitě reagoval Max Verstappen a na začátku 30. kola stavěl, nasadil bílou sadu pneumatik a propadl se na čtvrtou pozici těsně za Charlese Leclerca.
Většina jezdců ze středu pole stavěla v boxech.
O kolo později na Maxe Verstappena reagoval Lando Norris, zastavil v boxech, obul bílou sadu pneumatik a vrátil se na první pozici. Přední křídlo nevyměnil.
Ve 35. kole George Russell zaútočil na Charlese Leclerca, nicméně Monačan se prozatím ubránil na čtvrté pozici. Pilot Ferrari zamířil do boxů na začátku 37. kola, obul tvrdou sadu pneumatik a propadl se na osmou pozici.
Jediný, kdo ve 38. kole z top 10 ještě nestavěl, byl Oscar Piastri. Australan ale na konci kola zajel boxů, nasadil bílou sadu pneumatik a vrátil se na pátou pozici.
Oscar Piastri následně velmi rychle odklidil z cesty Lewise Hamiltona a jal se ve 40. kole stíhat třetího George Russella. Charles Leclerc ve stejném kole předjel Fernanda Alonsa a byl sedmý.
Ferrari provedlo týmovou režii ve prospěch Charlese Leclerca, který se tak posunul na šestou pozici.
Ve 45. kole Oscar Piastri předjel Mercedes George Russella a posunul se na třetí pozici. Piloti Mercedesu dostali informaci, že je na konci závodu bude ohrožovat Charles Leclerc. Ve stejném kole Lando Norris podruhé v závodě se dotkl zdi.
V 50. kole Kevin Magnussen oznámil, že má defekt na levém zadním kole po kontaktu se zdí v zatáčce číslo 5. Ve stejném kole Charles Leclerc předjel pátého Lewise Hamiltona a na George Russela ztrácel 8 sekund.
George Russell se dotkl zdi pravou zadní pneumatikou v 53. kole, naštěstí pro Brita mohl pokračovat bez následků.
Monačan dojel pilota Mercedesu v 59. kole a začal na něj vyvíjet tlak.
Kevin Magnussen v 59. kole dostal informaci, že má odstoupit ze závodu.
Daniel Ricciardo dokázal zajet nejrychlejší kolo a Lando Norris tak nezískal extra bod za nejrychlejší kolo.
Vítězem se stal Lando Norris.
Pořadí | Jezdec | Tým | Ztráta v cíli | Body |
1 | Lando Norris | McLaren | 1:40:52.571 | 25 |
2 | Max Verstappen | Red Bull | +20.945s | 18 |
3 | Oscar Piastri | McLaren | +41.823s | 15 |
4 | George Russell | Mercedes | +61.040s | 12 |
5 | Charles Leclerc | Ferrari | +62.430s | 10 |
6 | Lewis Hamilton | Mercedes | +85.248s | 8 |
7 | Carlos Sainz | Ferrari | +96.039s | 6 |
8 | Fernando Alonso | Aston Martin | +1 kolo | 4 |
9 | Nico Hülkenberg | Haas | +1 kolo | 2 |
10 | Sergio Pérez | Red Bull | +1 kolo | 1 |
11 | Franco Colapinto | Williams | +1 kolo | 0 |
12 | Júki Cunoda | RB | +1 kolo | 0 |
13 | Esteban Ocon | Alpine | +1 kolo | 0 |
14 | Lance Stroll | Aston Martin | +1 kolo | 0 |
15 | Kuan-jü Čou | Kick Sauber | +1 kolo | 0 |
16 | Valtteri Bottas | Kick Sauber | +1 kolo | 0 |
17 | Pierre Gasly | Alpine | +1 kolo | 0 |
18 | Daniel Ricciardo | RB | +1 kolo | 0 |
19 | Kevin Magnussen | Haas | DNF | 0 |
NC | Alexander Albon | Williams | DNF | 0 |