Výsledky VC Itálie: V Chrámu rychlosti vyhrál Leclerc!

Výsledky VC Itálie: V Chrámu rychlosti vyhrál Leclerc!

Šestnáctý závod letošní sezóny ovládl Charles Leclerc, druhý se umístil Oscar Piastri a na třetím místě skončil Lando Norris. Ferrari vyšla překvapivá strategie s jednou zastávkou a Monačan se tak na Monze podruhé ve své kariéře postavil na stupínek nejvyšší.

Jediní piloti z top 10, kteří nasadili na start závodu tvrdou sadu pneumatik, byli jezdci Red Bullu.

Start závodu si konečně pohlídali piloti McLarenu, ale po první šikaně začali bojovat mezi sebou a toho využil Charles Leclerc, který se dokázal dostat na druhou pozici před Landa Norrise. Ve vedení byl Oscar Piastri. George Russell probrzdil do první šikany a musel ji projet únikovou zónou. Brit měl následně dostal informaci, že má poškozené přední křídlo.

Max Verstappen si stěžoval na to, že Lewis Hamilton mu nenechal dostatek místa.

V 5. kole se stále držel pod 1 sekundou Charles Leclerc za Oscarem Piastrim. Na konci 5. kola byl v boxech první pilot Nico Hülkenberg, který měnil přední křídlo po kontaktu s Júkim Cunodou. Japonec následně v 7. kole dostal informaci, že kvůli poškození musí odstoupit.

Daniel Ricciardo dostal penalizaci v podobě 5 sekund za vytlačení Nica Hülkenberga z tratě. Němec zároveň dostal 10 sekundovou penalizaci za kolizici s Júkim Cunodou.

V 11. kole měl poprvé náskok přes 1 sekundu Oscar Piastri. Zároveň Sergio Pérez se posunul na sedmou pozici, kdy předjel George Russella, který se s poškozeným monopostem trápil. Brit proto o kolo později zamířil ke svým mechanikům, kteří mu vyměnili přední křídlo a nazuli bílou sadu pneumatik. Následně se vrátil na šestnáctou pozici.

Na začátku 15. kola zamířil do boxů Lando Norris, obul tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na devátou pozici. Na undercut reagoval Charles Leclerc a v boxech byl taky Lewis Hamilton. Oba nazuli tvrdou sadu pneumatik. Undercut se McLarenu povedl, protože Monačan se vrátil na sedmou pozici za Landa Norrise.

Na konci 16. kola byl v boxech lídr Oscar Piastri, nazul bílou sadu pneumatik a vrátil se na čtvrtou pozici před Landa Norrise a Charlese Leclerca. Do vedení se dostal Carlos Sainz, který prohlásil, že zůstane ještě na trati. Mezitím jeho týmový kolega Charles Leclerc rozčiloval, proč tak brzo zastavili, když věděli, že undercut bude úspěšný.

Daniel Ricciardo dostal trest 10 sekund za to, že si správně neodpykal předchozí penalizaci. Jeho mechanik se dotkl auta dříve než měl při zastávce v boxech.

Až na konci 19. kola byl u svých mechaniků Carlos Sainz, obul tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na šestou pozici. Vedení přebral Max Verstappen, který ale jel na tvrdých pneumatikách od startu závodu.

Trojnásobný mistr světa zajel do boxů na konci 22. kola, obul bílou sadu pneumatik a vrátil se na sedmou pozici. Zatávka byla delší než obvykle – 6,2 sekund. Nizozemec tak bude muset znova stavět. O kolo později stavěl i Sergio Pérez, obul taktéž tvrdou sadu pneumatik a vrátil se těsně na osmou pozici za svého týmového kolegu. Vedení přebral Oscar Piastri.

Kevin Magnussen dostal 10 sekundovou penalizaci za způsobení kolize.

Ve 31. kole zaútočil do první šikany George Russell na Sergia Péreze, který ho vytlačil mimo trať. Mexičan tak prozatím udržel sedmou pozici. Mezitím v zatáčce číslo 4 udělal chybu Lando Norris a Charles Leclerc se okamžitě na britského pilota McLarenu dotáhl. Lando Norris tak v 33. kole zamířil do boxů, nasadil tvrdou sadu pneumatik a propadl se na šestou pozici. Zastávka byla o sekundu pomalejší, než bývá obvyklé. Do boxů o kolo později zamířil jen George Russell, nasadil bílou sadu pneumatik a vrátil se na dvanáctou pozici.

Lewis Hamilton zastavil na konci 37. kola, obul bílou sadu pneumatik a vrátil se na šestou pozici. O kolo později zajel ke svým mechanikům vedoucí pilot Oscar Piastri, nasadil tvrdou sadu pneumatik a propadl se na třetí pozici. Vedení přebral Charles Leclerc před Carlosem Sainzem.

Ve 40. kola se bránil Max Verstappen před Landem Norrisem – byl to souboj o čtvrtou pozici. Až o kolo později do první šikany byl britksý pilot úspěšný a posunul se na čtvrtou pozici.

Piloti Ferrari stále nestavěli, začala nastávat otázka, jestli nezkusí dojet závod na jednu zastávku. Ve 42. kole stavěl Max Verstappen, obul žlutou sadu pneumatik a vrátil se na šestou pozici.

Lando Norris dostal informaci, že Ferrari to zkusí na jednu zastávku, takže musí zajíždět kvalifikační kola. Do konce závodu zbývalo 10 kol.

Carlos Sainz oznámil, že jeho levá přední pneumatika je hotová, ale zkusí všechno, aby udržel za sebou Oscara Piastriho. Nicméně Australan se kolem něho prohnal jako raketa ve 45. kole. Ztráta na prvního Charlese Leclerca byla 11 sekund.

Na hlavní rovince ve 48. kole se Lando Norris dostal na třetí pozici před Carlose Sainze.

Tifosi povzbuzovali prnvího Charlese Leclerca. Do konce závodu zbývaly 3 kola a náskok byl furt přes 7 sekund.

2 kola do konce a Charles Leclerc měl stále náskok před 5 sekund.

Poslední kolo a Monačan měl náskok před 4 sekundy!

V Chrámu rychlosti se stává vítěz Charles Leclerc! Ferrari vyhrálo na domácí Monze poprvé od roku 2019!

Pořadí Jezdec Tým Ztráta v cíli Body
1 Charles Leclerc Ferrari 1:14:40.727 25
2 Oscar Piastri McLaren +2.664s 18
3 Lando Norris McLaren +6.153s 16
4 Carlos Sainz Ferrari +15.621s 12
5 Lewis Hamilton Mercedes +22.820s 10
6 Max Verstappen Red Bull +37.932s 8
7 George Russell Mercedes +39.715s 6
8 Sergio Pérez Red Bull +54.148s 4
9 Alexander Albon Williams +67.456s 2
10 Kevin Magnussen Haas +68.302s 1
11 Fernando Alonso Aston Martin +68.495s 0
12 Franco Colapinto Williams +81.308s 0
13 Daniel Ricciardo RB +93.452s 0
14 Esteban Ocon Alpine +1 kolo 0
15 Pierre Gasly Alpine +1 kolo 0
16 Valtteri Bottas Kick Sauber +1 kolo 0
17 Nico Hülkenberg Haas +1 kolo 0
18 Kuan-jü Čou Kick Sauber +1 kolo 0
19 Lance Stroll Aston Martin +1 kolo 0
NC Júki Cunoda RB DNF 0

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Jan Fridrich)

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →