
První závod letošní sezóny vyhrál Lando Norris, druhý se umístil Max Verstappen a na třetím místě skončil George Russell. Závod ovlivnilo nepředvídatelné počasí. Celkově na trati byl třikrát safety car a 6 jezdců nevidělo šachovnicovou vlajku.
V Melbourne bylo mokro, takže si celé startovní pole vybralo pneumatiky do přechodných podmínek, kromě Lance Strolla, který zvolil mokré pneumatiky. Z boxu startoval Liam Lawson a Oliver Bearman. Pilot Red Bullu se rozhodl pro změnu nastavení, které byly více vhodnější do mokrých podmínek a proto odstartoval z boxové uličky.
Již v zahřívacím kole havaroval ve druhé zatáčce Isack Hadjar, který si snažil zahřát pneumatiky, nezvládl svůj monopost a narazil zadní částí monopostu do bariéry. Pilot Racing Bulls si poškodil zadní křídlo a závod pro něj skončil ještě před startem. Francouzsko-alžírský pilot byl ze svého působení v Austrálii velmi špatný a v boxech ho uklidňoval Anthony Hamilton. Ředitelství závodu přerušilo start a čekalo se na odklizení monopostu.
Další zahřívací kolo bylo po 10 minutách, když maršálové připravili trať. Mezitím se Lance Stroll rozhodl přidat k ostatním a nechal si vyměnit pneumatiky na přechodné. Charles Leclerc dostal informaci, že se očekává další déšť před druhým zahřívacím kolem.
Start závodu si pohlídal Lando Norris, nicméně Max Verstappen se snažil okamžitě zaútočit na Oscara Piastriho, což se mu následně podařilo na výjezdu ze druhé začátky. Vynikající start měl taktéž Charles Leclerc, který se posunul na pátou pozici.
Na konci prvního kola aktivován safety car, protože druhý nováček na startovním roštu havaroval – Jack Doohan. Australan havaroval před 6 zatáčkou, kdy akceleroval a jeho zadní část byla neklidná a nedokázal monopost udržet.
Dalším, pro kterého skončil závod, byl Carlos Sainz, který ve 2. kole v poslední zatáčce za safety carem dostal smyk a narazil do bariéry. Jezdci následně museli několikrát za safety carem projet boxovou uličkou.
Na začátku 5. kola při průjezdu boxy stavěli Liam Lawson a Esteban Ocon – oba nasadili čerstvou zelenou sadu. Týmy analyzovaly nehodu Carlose Sainze a upozorňovaly své jezdce, aby se vyhnuli bílým čárám. Zároveň by nemělo dalších 30 minut pršet.
Na konci 7. kola safety car zajel do boxů a závod byl restartován. Na restartu byl pod tlakem Lando Norris před Maxem Verstappenem.
Fernando Alonso a Júki Cunoda byli vyšetřován za porušení pravidel ohledně safety caru, konkrétně maximální vzdálenosti před sebou.
Jezdci od 11. kola začali chladit svoje pneumatiky. Na začátku 12. kola byla možnost aktivace DRS systému. První tři si vytvořili náskok přes 4 sekund na zbytek roštu.
Andrea Kimi Antonelli měl svůj moment v zatáčce číslo 4, kdy dostal smyk. Naštěstí Ital dokázal přežít incident bez úhony a mohl pokračovat v závodě.
Max Verstappen udělal chybu v 17. kole v 11 zatáčce, kdy byl až moc dlouhý na brzdách a Oscar Piastri toho využil a vrátil se na druhou pozici. Pilot Red Bullu následně hodně zpomalil, protože mu začaly odcházet pneumatiky.
K dalším, kdo byl vyšetřován ohledně safety caru, byli Lewis Hamilton a Alex Albon. Nakonec byli všichni omilostněni.
Kolem 20. kola týmy postupně komunikovaly úpravy strategií – v podstatě všichni jezdci vyčkávali, jestli začne více pršet.
Ve 25. kole se Alex Albon musel bránit Ferrari Lewise Hamiltona, který na něj vyvíjel tlak.
Ve 26. kole Max Verstappen již ztrácel na McLaren přes 14 sekund.
Ve 29. kole Oscar Piastri začal vyvíjet tlak na vedoucího Landa Norrise. Australan dostal informaci, že má držet pozici, nicméně na to nereagoval. Následně ve 32. kole dostal Oscar Piastri informaci, že spolu můžou opět závodit.
Ve 34, kole havaroval Fernando Alonso na výjezdu ze zatáčky číslo 7. Španěl dostal hodiny na výjezdu a narazil zadní částí do bariéry. Na trať byl povolán safety car.
Do boxů okamžitě zajel Lewis Hamilton jako jeden z prvních a nasadil tvrdé pneumatiky. Následně všichni zamířili ke své zastávce v boxech kromě jezdců Haasu. Piloti McLarenu měli tvrdou sadu pneumatik, zatímco Max Verstappen zvolil středně tvrdé pneumatiky. Z top 10 měli žlutou sadu ještě Júki Cunoda a Alex Albon.
Lando Norris ve 37. kole diskutoval se svým inženýrem ohledně předpovědi počasí, protože se očekával další déšť.
Ve 40. kole jezdci o kolo pozadu mohli předjet safety car. Mezitím oba jezdci Haasu zamířili do boxů a nasadili měkkou sadu pneumatik. Na výjezdu z boxů Oliver Bearman málem narazil do Maxe Verstappena. Na konci 41. kola zajel do boxů safety car a závod byl opět restartován. Lando Norris si opět zkušeně vše pohlídal. Mezitím Charles Leclerc dostal informaci, že má přijít déšť během 4 minut.
Júki Cunoda dokázal předjet ve 43. kole Charlese Leclerca a posunul se na pátou pozici.
Gabriel Bortoleto dostal penalizaci 5 sekund.
Na konci 44. kola Oscar Piastri dostal hodiny v předposlední zatáčce! Lando Norris měl co dělat, ale dokázal se udržet na trati a zamířil do boxů. Do vedení se dostal Max Verstappen. Začalo pršet! Oscar Piastri se dokázal dostat zpátky na trať a zajel do boxů pro pneumatiky do přechodných podmínnek.
Pořadí ve 46. kole: Verstappen, Hamilton, Gasly, Cunoda, Leclerc. Až šestý Lando Norris na zelené sadě pneumatik. Na konci kola Max Verstappen zamířil do boxů. Vedení přebral Lewis Hamilton, ale risk se nevyplatil. Na trati byl naprostý chaos! Aktivován safety car. V bariéře skončili Liam Lawson a Gabriel Bortoleto.
Oba piloti Ferrari zamířili do boxů a propadli se na devátou, respektive desátou pozici.
Pořadí ve 48. kole za safety carem: Norris, Verstappen, Russell, Albon, Antonelli, Hülkenberg, Gasly, Hamilton, Leclerc.
Na konci 51. kola zajel do pitlane safety car a závod byl znovu restartován. Lando Norris si dokázal vybudovat lehký náskok.
V 54. kole udělal chybu Pierre Gasly a toho okamžitě využili oba jezdci Ferrari.
V předposledním kole začal vyvíjet Max Verstappen na vedoucího Landa Norrise.
Andrea Kimi Antonelli vyšetřován za nebezpečné vypuštění v boxové uličce. Následně dostal 5 sekund trest.
Do posledního kola najížděl jako první Lando Norris, ale Max Verstappen se nehodlal vzdát.
Vítězem se stal Lando Norris před Maxem Verstappenem s rozdílem 895 tisícin sekundy.
Pořadí | Jezdec | Tým | Ztráta v cíli |
1 | Lando Norris | McLaren | 1:42:06.304 |
2 | Max Verstappen | Red Bull | +0.895s |
3 | George Russell | Mercedes | +8.481s |
4* | Alexander Albon | Williams | +12.773s |
5* | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | +15.135s |
6 | Lance Stroll | Aston Martin | +17.413s |
7 | Nico Hülkenberg | Kick Sauber | +18.423s |
8 | Charles Leclerc | Ferrari | +19.826s |
9 | Oscar Piastri | McLaren | +20.448s |
10 | Lewis Hamilton | Ferrari | +22.473s |
11 | Pierre Gasly | Alpine | +26.502s |
12 | Júki Cunoda | Racing Bulls | +29.884s |
13 | Esteban Ocon | Haas | +33.161s |
14 | Oliver Bearman | Haas | +40.351s |
NC | Liam Lawson | Red Bull | DNF |
NC | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber | DNF |
NC | Fernando Alonso | Aston Martin | DNF |
NC | Carlos Sainz | Williams | DNF |
NC | Isack Hadjar | Racing Bulls | DNF |
NC | Jack Doohan | Alpine | DNF |
*Mercedes protestoval a uspěl. Andrea Kimi Antonelli tak se vrátil na čtvrtou pozici