Vyšetřování Hubertovy havárie: Takovou ránu šasi nevydrží

Vyšetřování Hubertovy havárie: Takovou ránu šasi nevydrží

Technická pracovní skupina F1 dostala k nahlédnutí data z vyšetřování tragické havárie Anthoina Huberta. Cílem je poučit se a znovu zvýšit bezpečnost.

Mezinárodní automobilová federace se pokusí implementovat určité poznatky z vyšetřování tragické havárie Anthoina Huberta v hlavním závodě Formule 2 v Belgii již do regulí pro příští rok. Na nedávném zasedání proto předložila některá data Technické pracovní skupině F1.

Vážná havárie v sobotním závodě Formule 2 ve Spa-Francorchamps stála život francouzského pilota Anthoina Huberta. Soupeř Juan Manuel Correa, další zúčastněný v tomto incidentu, zůstává stále ve vážném stavu v péči lékařů. Čeká jej operace dolní končetiny a páteře, až se zlepší stav jeho plic.

Přestože uzávěrka technických pravidel Formule 1 pro rok 2020 proběhla již v dubnu, změny týkající se čistě bezpečnosti mohou být implementovány i v pozdějších fázích, konkrétně nestrukturální části jako například boční ochranné panely či nos, který je pouze přišroubovaný k monokoku.

Z dalšího vyšetřování by později mělo vzejít více změn, které však budou zakomponovány až do technických pravidel pro rok 2021. I v tomto případě bude možné přinést je i po uzávěrce. Úpravu pak pravděpodobně v budoucnu doznají také monoposty Formule 2 či Formule 3.

Takovou ránu by nevydrželo žádné šasi

Technický ředitel Racing Pointu Andrew Green poodhalil, že přetížení dosažené při kolizi Huberta a Correy bylo enormě vysoké. Ani tak bezpečné šasi, jako mají vozy F2 nebo F1, podle jeho slov není takovou ránu schopné vydržet.

„Vyšetřujeme to,“ řekl Green. „Týmy byly požádány, aby provedly určitou analýzu designu svého šasi, abychom pochopili, jak na tom se silou šasi v rámci současných pravidel jsme. Jsem si jistý, že na dalším setkání Technické pracovní skupiny to budeme znovu diskutovat, abychom se podívali, kam můžeme jít dál.

Byla to obrovská rána, to je potřeba říct. Ta energie byla absolutně strašná a současná konstrukce šasi, ať už F2 či F1, nemá šanci takovou ránu vydržet. Není to tak, že bychom byli o pár procent mimo, byli jsme opravdu hodně daleko za hranicí.

Bylo v tom obrovské množství energie. Určitou část pohltí nos. Ten nos zafungoval, jak měl, ale energie, kterou absorboval, byla jen zlomkem toho, co bylo potřeba, takže zkoumáme, jak to u budoucích aut zlepšit. Jsem si jistý, že je potřeba zlepšit také sílu boků šasi.“

Sdílejte na:
Zavřít