Navzdory silnému startu Ferrari a Red Bullu do nové sezóny, oba týmy vědí, že úspěch bude záviset na tom, zda přinesou efektivní vylepšení. Jejich schopnost být flexibilní v přední části vozu, zejména v podmínkách omezených rozpočtovým stropem, pomůže chytré řešení nosové části předního křídla.
Pro letošní sezónu se změnila konstrukce nosu předních křídel. Mnoho týmů využilo příležitosti k použití „krycí konstrukce“ (v F1 angličtině známé jako „vanity panel“) – zakrývá nárazové struktury, které se nachází uvnitř.
Na přiloženém obrázku lze vidět řešení v podobě Ferrari. Italská stáj se svým monopostem F1-75 má vnitřní karbonovou strukturu výrazně kratší, než jak vypadá nos po připevnění tenké laminátové „krycí konstrukce“. V současné době se nos Ferrari díky „krycí konstrukci“ spojuje s hlavní rovinou předního křídla.
Motorsport Italia: The drawing by Giorgio Piola shows how the nose of the Ferrari under the cover is decidedly rounded and only the carbon cover allowed the design with the small "beak" that we know well and that optimizes the shapes in a nerve center of the car….
1/2 pic.twitter.com/XHxNQKUwF0
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) March 26, 2022
Ale ani nemusí, pokud Ferrari najde lepší aerodynamické vlastnosti v konstrukci, kterou většina jeho konkurentů má – nos je spojen s druhým prvkem. Jestliže se Ferrari rozhodne jít podobnou cestou jako ostatní týmy, tak způsobem, jakým je navržena příď F1-75 to znamená, že může provést změny bez toho, aniž by potřebovalo udělat nové (drahé) crash testy předního křídla.
Dalším zajímavým aspektem je, že ačkoli vstupní otvor pro chlazení jezdce vypadá zvenčí jako kanál ve stylu NACA, je zde také prostor pro provedení změn v návrhu, s obdélníkovým vstupem přítomným ve skutečné špičce nosové struktury. Tohle je jen jeden ze způsobů, jakým Ferrari navrhlo svůj monopost, aby mohlo být rychlé na reakci, pokud by se objevila potřeba dělat změny v průběhu sezóny.
Red Bull sice neprodloužil špičku svého nosu za druhý prvek, aby se střetl s hlavní rovinou jako to udělalo Ferrari, ale má k tomu také možnost – protože se rozhodl využít také „krycí konstrukci“ nad hlavní nosovou konstrukcí, který doplňuje design.
A stejně jako Ferrari má vnitřní vstupní otvor pro chlazení jezdce jiný tvar než ten, který je prezentován zvenčí, což znamená, že i zde lze v případě pozdější potřeby provést změny.
Kromě toho má tělo nosu hřebeny, které nejsou přítomny na „krycí konstrukci“, což naznačuje, že pokud by tým našel minimální aerodynamické zisky při změně tvaru, mohl by tak učinit s relativní lehkostí.
Motorsport Italia: Red Bull are also taking great care in the front of the RB18: but unlike what has been said they have not changed the nose in Jeddah. It is interesting to note how the approach in defining the deformable structure is different. pic.twitter.com/Uka3g9YprA
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) March 26, 2022