Vítězství ve Španělsku vybojoval Max Verstappen

Vítězství ve Španělsku vybojoval Max Verstappen

Desátý závod letošní sezóny ovládl Max Verstappen, druhý se umístil Lando Norris a na třetím místě skončil Lewis Hamilton. Závod se obešel bez jediné žluté vlajky nebo výjezdu safety caru. Lewis Hamilton se poprvé v letošním roce postavil na pódium.

Start si pohlídal Lando Norris, nicméně do první zatáčky se dokázal z vnějšku nacpat George Russell a dostal se na první místo před Maxe Verstappena. Až na třetí místo se propadl Lando Norris.

Na začátku třetího kola Max Verstappen využil DRS systém a do první zatáčky po vnějšku se protlačil na první pozici. George Russell se sice bránil, ale proti rozjetému Red Bullu neměl šanci, protože nizozemského pilota povzbuzoval ještě jeho závodní inženýr, že je to jeho jediná šance.

Mezitím u jezdců Ferrari probíhal interní souboj, ze kterého ve 4. kole vyšel vítězně Carlos Sainz a posunul se na pátou pozici. Dokonce došlo ke kontaktu, ale naštěstí oba jezdci pokračovali bez poškození.

První jezdci zajeli do boxů na začátku 10. kola, konkrétně Júki Cunoda a Kuan-jü Čou.

Na konci 13. kola zajeli do boxů Esteban Ocon, Sergio Pérez. Mexičan překvapivě nasadil použité softy.

Kevin Magnussen obdržel penalizaci v podobě 5 sekund za ulitý start.

Na konci 15. kola zajel do boxů George Russell a Carlos Sainz. Oba obuli středně tvrdou sadu pneumatik a propadli se na osmou, respektive devátou pozici. Brit měl zároveň štěstí, protože jeho zastávka byla pomalá a málem se přes něj dostal pilot Ferrari.

O kolo později zajel ke svým mechanikům Lewis Hamilton, obul žlutou sadu pneumatik a propadl se na devátou pozici.

Na konci 17. kola zajel do boxů Max Verstappen, nasadil středně tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na čtvrtou pozici. Mechanici Red Bullu odvedli skvělou práci, protože odbavili nizozemského pilota za 1,9 sekundy. Zároveň se musel bránit Carlos Sainz Mercedesu Lewise Hamiltona, který na něj vyvíjel tlak.

V 19. kole Lewis Hamilton do první zatáčky dokázal předjet Carlose Sainze.

Na konci 21. kola zajel ke svým mechanikům Oscar Piastri, nasadil středně tvrdou sadu pneumatik a propadl se na jedenáctou pozici.

Na konci 23. kola byl v boxech Lando Norris, nasadil žlutou sadu pneumatik a propadl se na šestou pozici. Vedení přebral Charles Leclerc, který ještě nestavěl, nicméně o kolo později se i on poroučel do boxů. Monačan nasadil žlutou sadu pneumatik a propadl se na sedmou pozici. Vedení si tak znovu přebral Max Verstappen. Všichni jezdci už minimálně jednou stavěli.

Ve 27. kole Lando Norris předjel čtvrtého Carlose Sainze. O kolo později Oscar Piastri předjel devátého Sergia Péreze, kterému závod prozatím vůbec nevycházel.

Ve 32. kole Lando Norris na hlavní rovince se prohnal kolem Lewise Hamiltona a posunul se na třetí pozici. Pilot McLarenu tak začal postupně stahovat svého krajana George Russella, kterého se pokusil poprvé předjet v 35. kole. Oba jezdci předvedli krásný souboj, ze kterého vyšel vítězně Lando Norris.

Na konci 37. kola zajeli do boxů George Russell a Carlos Sainz, obuli tvrdou sadu pneumatik a propadli se na sedmou, respektive osmou pozici.

George Russell si ve 43. kole stěžoval na tvrdou sadu pneumatik, že na nich klouže a jsou špatné.

Ve 44. kole zajel do boxů Lewis Hamilton, nasadil softy a propadl se na sedmou pozici. O kolo později byl v boxech Max Verstappen, nasadil čerstvou měkkou sadu a vrátil se na třetí pozici. Vedení přebral Lando Norris, který okamžitě dostal informaci, že je to jejich šance.

Ve 46. kole George Russell předjel na hlavní rovince Oscara Piastriho a Lewis Hamilton přeskočil Carlose Sainze.

Na začátku 48. kola byli v boxech Lando Norris a Charles Leclerc, oba nasadili softy. Brit se vrátil těsně na druhou pozici, Monačan na šestou. Pilot McLarenu ztrácel na prvního Maxe Verstappena 7 sekund.

Nico Hülkenberg dostal penalizaci 5 sekund za překročení rychlosti v boxech.

V 52. kole proběhl interní souboj pilotů Mercedesu, ze kterého vyšel vítězně Lewis Hamilton a posunul se na třetí pozici.

V 55. kole proběhla interní režie u Ferrari, Carlos Sainz pustil bez boje Charlese Leclerca před sebe a Monačan se posunul se na pátou pozici.

V 60. kole měl náskok Max Verstappen na Landa Norrise 4,8 sekundy. Následně Charles Leclerc začal masivně stahovat čtvrtého George Russella.

Vítězem závodu se stal Max Verstappen.

Pořadí Jezdec Tým Ztráta v cíli Body
1 Max Verstappen RED BULL 1:28:20.227 25
2 Lando Norris MCLAREN +2.219s 19
3 Lewis Hamilton MERCEDES +17.790s 15
4 George Russell MERCEDES +22.320s 12
5 Charles Leclerc FERRARI +22.709s 10
6 Carlos Sainz FERRARI +31.028s 8
7 Oscar Piastri MCLAREN +33.760s 6
8 Sergio Pérez RED BULL +59.524s 4
9 Pierre Gasly ALPINE +62.025s 2
10 Esteban Ocon ALPINE +71.889s 1
11 Nico Hülkenberg HAAS +79.215s 0
12 Fernando Alonso ASTON MARTIN +1 kolo 0
13 Kuan-jü Čou KICK SAUBER +1 kolo 0
14 Lance Stroll ASTON MARTIN +1 kolo 0
15 Daniel Ricciardo RB +1 kolo 0
16 Valtteri Bottas KICK SAUBER +1 kolo 0
17 Kevin Magnussen HAAS +1 kolo 0
18 Alexander Albon WILLIAMS +1 kolo 0
19 Júki Cunoda RB +1 kolo 0
20 Logan Sargeant WILLIAMS +2 kola 0

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Jan Fridrich)
Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →