V Mexiku se stal vítězem Max Verstappen, druhý se umístil Lewis Hamilton a na třetím místě skončil Charles Leclerc. Domácí závod pro Sergia Péreze dopadl katastrofálně, protože závod pro něj skončil v první zatáčce po kontaktu s Charlesem Leclercem.
Lance Stroll startoval z boxoxé uličky do závodu. Start měl výborný Max Verstappen, který se okamžitě procpal mezi obě Ferrari, následně do první zatáčky se ocitl Charles Leclerc mezi monoposty Red Bullu – došlo ke kontaktu mezi Monačanem a Segiem Pérezem. Mexičan se propadl na poslední pozici, Charles Leclerc měl poškozené přední křídlo, ale pokračoval na druhé pozici.
Sergio Pérez okamžitě zamířil do boxů, kde mu mechanici bohužel oznámili, že závod pro něj skončil. Ve vedení tak byl po prvním kole Max Verstappen před Charlesem Leclercem a Carlosem Sainzem.
Ferrari oznámilo Charlesu Leclercovi, že jeho monopost je ok a má pokračovat, Monačan souhlasil a měl štěstí, že mu kus poškozeného předního spoileru odpadl. Kvůli tomu byl následně aktivován v 5. kole virtuální safety car, který vydržel pouze jedno kolo.
Postupně se Lewis Hamilton začal dotahovat na čtvrtého Daniela Ricciarda, ale Australan dokázal sedminásobnému mistrovi světa odolávat. Až v 11. kole ho předjel Brit a posunul na čtvrtou pozici.
Max Verstappen si vybudoval náskok před jezdci Ferrari a v 17. kole vedl o více než 4 sekundy. Čtvrtý Lewis Hamilton postupně dotahoval třetího Carlose Sainze. Zároveň komisaři oznámili, že Charles Leclerc bude vyšetřován po závodě za jízdu s poškozeným předním křídle.
Na konci 19. kola zajel do boxů Max Verstappen, obul tvrdou sadu pneumatik a propadl se na sedmou pozici. O kolo později nikdo na zastávku nizozemského pilota nereagoval.
Carlos Sainz dostal rádiem informaci, že si stratégové Ferrari stále myslí, že jedna zastávka je možná. Na to reagoval Španěl, že rozumí.
Na konci 24. kola se pokusil Lewis Hamilton o undercut na Carlose Sainze, Brit obul bílou sadu pneumatik a vrátil se na sedmou pozici. Španěl na pilota Mercedesu nezareagoval a zůstal na trati.
Piloti postupně zamířili ke svým prvním zastávkám v boxech, nicméně jezdci Ferrari stále ve 29. kole nestavěli a Max Verstappen na hlavní rovince předjel Carlose Sainze.
Až na konci 31. kola zamířil do boxů Carlos Sainz, obul tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na čtvrtou pozici za Lewise Hamiltona. O kolo později byl u svých mechaniků i Charles Leclerc, neměnil přední křídlo, obul taktéž bílou sadu pneumatik a vrátil se na druhou pozici za Maxe Verstappena.
Kevin Magnussen havaroval ve 33. kole v zatáčce číslo 9! Byl aktivován safety car. Dánský pilot neudělal chybu, ale pravé zadní zavěšení selhalo a pilot Haasu následně byl jenom pasažérem. Do boxů okamžitě zamířil Max Verstappen, obul bílou sadu pneumatik a stihl se vrátit před druhého Charlese Leclerca. Druhým pilotem v boxech byl Lando Norris. Pilotovi McLarenu se risk nevyplatil, protože v 34. kole byly vyvěšeny červené vlajky. Charles Leclerc tak mohl vyměnit poškozené přední křídlo. Během červených vlajek je totiž povoleno pracovat na monopostu a vyměnit i pneumatiky. Po opravení Tecpro bariéry následoval pevný start. Lewis Hamilton nazul použité středně tvrdé pneumatiky, jinak z top 5 byli všichni na tvrdých sadách pneumatik.
Start si vemi dobře pohlídal Max Verstappen před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. Britský pilot sice naznačil útok do první zatáčky na Monačana, ale vše se obešlo bez incidentu.
Na začátku 39. kola se Lewis Hamilton dočkal aktivování DRS systému a zkoušel předjet Charlese Leclerca, který se dokázal prozatím Britovi ubránit. O kolo později Lewis Hamilton byl již úspěšný do první zatáčky. Na vedoucího Maxe Verstappena ztrácel 3 sekundy.
Lewis Hamilton reportoval týmu, že to bude dlouhý a těžký stint. Max Verstappen se postupně Britovi vzdaloval.
George Russell vyvíjel tlak na Carlose Sainze, ale Španěl narozdíl od Monačana dokázal monopost Mercedesu udržet za sebou. Na konci 47. kola zajel do boxů Fernando Alonso a odstoupil ze závodu.
Júki Cunoda kolidoval v první zatáčce s Oscarem Piastrim v 49. kole. Japonec skončil mimo trať a propadl se na šestnáctou pozici.
V 56. kole dostal Oscar Piastri informaci, že musí najít půl sekundy na kolo jinak bude muset pustit Landa Norrise před sebe. Australan následně pustil před sebe svého britského kolegu.
Lando Norris týmové režie využil dokonale, protože v 60. kole dokázal předjet Daniela Ricciarda – posunul se na šestou pozici a jal se stíhat Mercedes George Russella. To se mu podařilo v 66. kole, kdy byl jednu sekundu za pilotem Stříbrných šípů. A o kolo později dokázal George Russella předjet – Lando Norris se tak posunul na pátou pozici. Zároveň Valtteri Bottas a Lance Stroll kolidovali v sektoru stadionu. Pro kanadského pilota tak závod skončil předčasně, když zajel do boxů a odstoupil.
George Russel se v posledních dvou kolech musel bránit před dotírajícím Danielem Riccardem.
Vítězem se stal Max Verstappen.
Pořadí | Jezdec | Tým | Ztráta v cíli |
1 | Max Verstappen | RED BULL | 49:23.531 |
2 | Lewis Hamilton | MERCEDES | +13.875s |
3 | Charles Leclerc | FERRARI | +23.124s |
4 | Carlos Sainz | FERRARI | +27.154s |
5 | Lando Norris | MCLAREN | +33.266s |
6 | George Russell | MERCEDES | +41.020s |
7 | Daniel Ricciardo | ALPHATAURI | +41.570s |
8 | Oscar Piastri | MCLAREN | +43.104s |
9 | Alexander Albon | WILLIAMS | +48.573s |
10 | Esteban Ocon | ALPINE | +62.879s |
11 | Pierre Gasly | ALPINE | +66.208s |
12 | Júki Cunoda | ALPHATAURI | +78.982s |
13 | Nico Hülkenberg | HAAS | +80.309s |
14 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO | +80.597s |
15 | Kuan-jü Čou | ALFA ROMEO | +81.676s |
16 | Logan Sargeant | WILLIAMS | DNF |
17 | Lance Stroll | ASTON MARTIN | DNF |
NC | Fernando Alonso | ASTON MARTIN | DNF |
NC | Kevin Magnussen | HAAS | DNF |
NC | Sergio Pérez | RED BULL | DNF |