V Maďarsku dominoval Verstappen, Red Bull vytvořil rekord

V Maďarsku dominoval Verstappen, Red Bull vytvořil rekord

Vítězem VC Maďarska se stal Max Verstappen, druhý se umístil Lando Norris a na třetím místě skončil Sergio Pérez. Red Bull vytvořil nový rekord, protože žádná stáj nevyhrála v řadě dvanáct závodů.

Lewis Hamilton se musel hned po startu bránit Maxovi Verstappenovi, který se ale dokázal dostat do vnitřní strany a do první zatáčky přebral vedení v závodě. Naopak pilot Mercedesu se po první zatáčce propadl až na čtvrtou pozici za oba dva McLareny. A vynikající start měl i Carlos Sainz, který se z jedenácté pozice posunul na pozici šestou díky tomu, že startoval na červených pneumatikách.

Pierre Gasly už na začátku druhého kola byl v boxech, protože měl defekt pravého zadního kola. Mechanici následně uznali, že poškození monopostu bylo moc velké a pro francouzského pilota závod skončil předčasně. Alpine prožil další noční můru – do boxů zajel i Esteban Ocon a závod pro něj taktéž skončil. Oba dva monoposty francouzské stáje se zapletly do kolize v prvním kole, kdy Kuan-jü Čou narazil do vozu Daniela Ricciarda a vznikla řetězová reakce, která poškodila oba monoposty Alpine.

Kuan-jü Čou dostal za kolizi v první zatáčce penalizaci v podobě 5 sekund. Max Verstappen si mezitím pomalu ve vedení vybudoval náskok na druhého Oscara Pastriho, kterého stíhal jeho týmový kolega Landno Norris.

První zastávky v boxech byly už na začátku 10. kola. Lewis Hamilton v 10. kole reportoval svému inženýrovi, že nemá tempo na předjetí obou McLarenů.

Na konci 15. kola zajel do boxů Carlos Sainz, který měl jako poslední obuté softy, nasadil bílou sadu pneumatik a vrátil se na jedenáctou pozici. Z jeho zastávky profitoval Sergio Pérez, který se posunul na šestou pozici a mohl tak začít dotahovat pátého Charlese Leclerca. O kolo později byl u svých mechaniků Lewis Hamilton, obul taky tvrdé pneumatiky a propadl se na osmou pozici.

Na Lewise Hamiltona následně reagoval Lando Norris a zajel do boxů, obul bílou sadu pnematik. V boxech byl i Charles Leclerc, který měl pomalou zastávku (9 sekund), protože byl problém s levou zadní pneumatikou, kdy mechanik musel sáhnout pro náhradní pistoli. Monačan se propadl až na jedenáctou pozici. Na konci 18. kola byl u svých mechaniků Oscar Piastri, který taky nasadil tvrdé pneumatiky, ale propadl se za svého týmového kolegu Lando Norrise, který bravurně využil outlap z boxů.

Na konci 23. kola zamířil ke svým mechanikům vedoucí Max Verstappen, obul tvrdou sadu pneumatik a nepřišel o vedení v závodě.  O kolo později ho následoval jeho týmový kolega Sergio Pérez, obul středně tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na sedmou pozici.

V 25. kole Mercedes provedl týmovou režii, kdy George Russell pustil před sebe Lewise Hamiltona na čtvrtou pozici.

Sergio Pérez se během dvou kol dostal jak před Carlose Sainze, tak i před George Russela na pátou pozici a jal se stíhat Lewise Hamiltona. Až na konci 28. kola byl v boxech George Russell.

Ve 42. kole se pokusil Sergio Pérez zaútočit na Lewise Hamiltona, ale Brit zkušeně odolal. Red Bull se proto rozhodl pro undercut a Mexičan byl v boxech pro žlutou sadu pneumatik – mechanici červených býků se parádně předvedli, protože Sergia Péreze odbavili za 1,9 sekundy. V boxech byl i Oscar Piastri.

Na konci 43. kola zamířil do boxů podruhé Charles Leclerc a tentokrát měl dobrou zastávku v boxech za 2,2 sekundy, nasadil středně tvrdou sadu pneumatik a propadl se na osmou pozici. O kolo později reagoval i Lando Norris, taktéž žlutá sada pneumatik a vrátil se na třetí pozici. Zároveň u svých mechaniků byl i Carlos Sainz, taky žlutá sada pneumatik a propadl se za Charlese Leclerca.

Sergio Pérez profitoval z čerstvých gum a v 47. kole agresivně dokázal předjet Oscara Piastriho a dostal se na čtvrtou pozici.

Charles Leclerc dostal 5 sekund za překročení rychlosti v boxech. V 50. kole zajel do boxů Lewis Hamilton, obul žlutou sadu pneumatik a vrátil se na pátou pozici. Jediný Max Verstappen ještě nebyl podruhé v boxech a nizozemský pilot se ukázal v boxové uličce až na konci 51. kola, nasadil žlutou sadu pneumatik a vrátil se opět do vedení.

Na začátku 57. kola se před Oscara Piastriho dostal Lewis Hamilton a posunul se na čtvrtou pozici. V posledních 10 kolech postupně Sergio Pérez stahoval druhého Landa Norrise, ale Brit dokázal ustát tempo Mexičana, který se smířil se třetím místem.

George Russell se v 65. kole prohnal na hlavní rovince kolem Carlose Sainze a jal se stíhat Charlese Leclercam, který měl 5 sekundovou penalizaci.

Logan Sargeant v předposledním kole odstoupil v boxech ze závodu potom, co dostal hodiny na trati.

Vítězem se stal Max Verstappen, který Red Bullu zajistil nový rekord, protože rakouská stáj vyhrála 12 závodů v řadě!

George Russell dokázal být do 5 sekund za Charlesem Leclercem a Monačan se tak propadl na sedmou pozici.

Pořadí Jezdec Tým Ztráta v cíli Body
1 Max Verstappen RED BULL 1:38:08.634 26
2 Lando Norris MCLAREN +33.731s 18
3 Sergio Pérez RED BULL +37.603s 15
4 Lewis Hamilton MERCEDES +39.134s 12
5 Oscar Piastri MCLAREN +62.572s 10
6 George Russell MERCEDES +65.825s 8
7 Charles Leclerc FERRARI +70.317s 6
8 Carlos Sainz FERRARI +71.073s 4
9 Fernando Alonso ASTON MARTIN +75.709s 2
10 Lance Stroll ASTON MARTIN +1 kolo 1
11 Alexander Albon WILLIAMS +1 kolo 0
12 Valtteri Bottas ALFA ROMEO +1 kolo 0
13 Daniel Ricciardo ALPHATAURI +1 kolo 0
14 Nico Hülkenberg HAAS +1 kolo 0
15 Júki Cunoda ALPHATAURI +1 kolo 0
16 Čou Kuan-jü ALFA ROMEO +1 kolo 0
17 Kevin Magnussen HAAS +1 kolo 0
18 Logan Sargeant WILLIAMS DNF 0
NC Esteban Ocon ALPINE DNF 0
NC Pierre Gasly ALPINE DNF 0

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Jan Fridrich)
Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →