Toyota vyzvala Porsche, Ferrari doplatilo na strategii

Toyota vyzvala Porsche, Ferrari doplatilo na strategii

Podnik WEC, který zavítal na italskou Imolu, přinesl napínavou bitku mezi týmy, které jsou si velmi vyrovnané. Velkou roli hrály strategie, pit stopy, ale i počasí, které bylo proměnlivé po celý závodní víkend.

Po předchozím kole v Kataru se šampionát WEC přesunul do Evropy, konkrétně na Imolu, kde podmínky byly značně odlišné. V Kataru se týmy potýkaly s vysokými teplotami a velkou degradací pneumatik, přičemž v Itálii značnou roli zahrálo chladné a deštivé počasí, společně s vyzývavou tratí.

Již od pátečních tréninků, které se obešly bez deště a nárazového větru, bylo jasné, že v nabitém poli je těžké odhadovat, kdo by mohl být vítězem tohoto kola. Ve všech třech trénincích však bylo patrné, že Ferrari na domácí půdě bude v kategorii Hypercars silně dominovat. Nakonec tomu tak i opravdu bylo a tým Ferrari AF Corse a AF Corse ovládly všechny přípravné tréninky na sobotní kvalifikaci. V závěsu za nimi se pak držely týmy BMW, Porsche Penske Motorsport, Toyota nebo Peugeot.

V kvalifikačním tempu však Ferrari nemělo konkurenci a ukázalo, že domácí Imola je jejich okruh, přičemž obsadili kompletní pořadí v top 3. Tým s červeno – žlutými monoposty byl jedním z hlavních favoritů na výhru, jako největší potenciální soupeři se jevily Porsche a Toyota.

Při nedělním závodu Ferrari uhájilo své startovací pozice a udrželo si první trojici po startu do 6hodinového závodu. Po prvním střídání však nastaly problémy ve strategii a Ferrari ztratilo i podstatný čas, když jejich posádky mezi sebou sváděly obdivuhodné souboje. Celý závodní víkend se, do pozdního nedělního odpoledne, jezdil na velmi slibných podmínkách, které nedoprovázely dešťové srážky nebo nárazový vítr, tudíž týmy neměly možnost otestovat sady do deště nebo si natrénovat jízdu ve ztížených podmínkách na technicky náročném okruhu, jako je právě italský okruh na Imole. V posledních 2 hodinách závodu však přišly hustější srážky, které zařídily špatnou přilnavost pneumatik na trati.

Ferrari zradila vlastní strategie a špatně určené zastávky v boxech pro pneumatiky, což zapříčinilo propad ke konci závodu za týmy Toyota a Porsche. Právě tyto dva týmy v posledních minutách závodu sváděly velmi urputný boj o první příčku. Kamui Kobajaši z Toyoty vyzval ve finální fázi závodu Kevina Estreho k 20minutovému souboji o vítězství. Nebýt chyby Estreho a následného vyjetí do štěrkové zóny, Porsche by se mohlo radovat pravděpodobně z vítězného poháru. Toyota však ukázala, že je konkurenceschopná a udržela soupeře za zády. Posádka Kamui Kobajaši, Mike Conway a bývalý pilot F1 Nyck de Vries si odváží společně s týmem Toyota vítězství. Tým Porsche Penske Motorsport se i přes neúspěšný pokus o první příčku raduje z dvojitého pódiového umístění v 6hodinovém italském závodě.

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Tereza Chvílíčková)
Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Česká novinářka, která aktivně působí v šampionátech F1, FIA WEC a GT World Challenge. Zaměřuje se na český motorsport v rámci ESET Cup Series, kterého se pravidelně účastní. Dále se věnuje správě sociálních sítí, které se zaměřují na motorsportový obsah a informují fanoušky o aktuálním dění a novinkách. V případě…

Další články autora →