Stella kritizuje Magnussenovo chování, Norris jej chválí

Stella kritizuje Magnussenovo chování, Norris jej chválí

Během sprintu Kevin Magnussen opět několikrát vyjel z trati, aby za sebou udržel soupeře, čímž pomohl Nicovi Hülkenbergovi ke dvěma bodům. Andrea Stella toto chování kritizuje. Naopak Lando Norris týmovou hru Haasu chválí.

Tak jako ve Velké ceně Saúdské Arábie, i v Miami se Kevin Magnussen snažil pomoci svému týmovému kolegovi Nicovi Hülkenbergovi zaskórovat, a mermomocí za sebou držel ostatní vozy. A tak jako před dvěma měsíci, zde taktika též zafungovala. Magnussen z tratě sice vyjel čtyřikrát, aby za sebou udržel Lewise Hamilltona, a během devatenácti kolového sprintu si vysloužil penalizaci třiceti pěti sekund, své místo ale neztratil a Nico Hülkenberg mohl uzmout dva body za sedmou příčku.

Komisaři si Magnussena zavolali, aby s ním toto nesportovní chování probrali, poté jej ale propustili. Ani Hamilton se nad Magnussenovým chováním tolik nepozastavil, vysloužilo si ale kritiku od Andrea Stelly, šéfa McLarenu. Ten s tímto rozhodnutí nesouhlasí. Podle něho by měla FIA jednat a změnit pravidla, aby se toto chování opět neopakovalo.

Máme zde případ úmyslného poškozování ostatních závodníků, které se opakuje v rámci jednoho závodu a opakuje se během jedné sezóny. Jak mohou být penalizace sčítané? Měly by růst. Ne pět plus pět plus pět rovná se patnáct. Pět plus pět plus pět se rovná možná bys měl zůstat jeden víkend doma s rodinou a zamyslet se nad svým sportovním chováním a poté se vrátit. Pak uvidíme, zda jsi se stal loajálním, férovým a že se budeš chovat sportovně k ostatním závodníkům, a jestli můžeš v tomhle byznysu zůstat,“ rozhořčil se Andrea Stella.

„Je to naprosto nepřijatelné. Ze sportovního hlediska to nedává smysl a mělo by se to okamžitě řešit. Pokud jste mimo body, to, že dostanete dvacet sekund nebo něco jiného na tom nic nemění. Ale závodníky, které jste poškodili, tak ty jste úmyslně, trvale a opakovaně vyřadili ze závodu.“

Na otázku webu Motorsport.com, zda tuší, proč se tento problém neřešil již po Džiddě, Stella odpověděl: „Nemyslím si, že by k tomu mohli mít důvod. Asi je jen překvapilo, že se to opakovalo. Jsem si jistý, že FIA se tím bude zabývat a přijde s rozumným návrhem pro Sportovní výbor. Doufejme, že se z toho brzy stanou pravidla nebo pokyny, které budou komisaři moci uplatňovat.“

Lando Norris si ale Magnussenovo chování pochválil. Prý bylo chytré. „Je to jako Monako. Pokud je váš týmový kolega devátý a nemůžete předjet, tak si zahrajete na Fernanda Alonsa před pár lety a všechny zablokujete. Zkrátíte si cestu mimo trať a víte, že dostanete trest, ale vidíte svého kolegu, víte, že může zajet do boxů, můžete to tak udělat, víte, že dostanete penalizaci, ale hrajete týmovou hru. Záleží, kam až s tím chcete zajít. Myslím si, že je to kruté a je těžké to snášet, když jste na druhé straně. To, co udělal, bylo chytré.“

Jedním z řešení je, že by jezdci měli vrátit pozici namísto toho, aby dostali drive through penalty nebo (často nesmyslné) časové penalizace. Řešení se ale nelíbí jeho týmovému kolegovi Oscarovi Piastrimu. „Existují určité situace, kdy je vrácení pozice velmi obtížné. Řekněme, že někoho předjedete a FIA vás požádá, abyste pozici vrátili, ale pak se propadnete za mnohem více lidí. Je to stále fér? V Magnussenově případě by se všechny tyto problémy vyřešily, kdyby FIA řekla, že pokud nevrátí pozici, tak dostane drive through penalty. Pokud víte, že vás čeká drive through, vrátíte pozici zpět. Pokud poodjedete o deset centimetrů, a to není na televizi vidět, nebo pokud předvedete nejlepší předjetí na světě, pak si fanoušci řeknou, že je to moc tvrdý trest. Je velmi těžké to takhle hlídat, ale pokud to bije do očí, tak by FIA měla mít pravomoc zasáhnout. To, že to není poprvé a jezdec otevřeně přiznává, že si tresty zaslouží a že to udělal pro tým, to je podle mě špatně.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka korejštiny a člověk s tisícero koníčky. Koně ji baví nejen pod kapotou. Jako malá fandila o nedělích po obídku Alonsovi, protože měl nejbarevnější auto, cestu k formulím si znovu našla i později v životě. Na Svět Formule publikuje od roku 2023.

Další články autora →