
Sprint formule 2 v Saúdské Arábii vyhrál Arvid Lindblad, i když nebyl prvním jezdcem, který přejel cílovou čáru. Na pódiu jej doplnili Josep Maria Martí a Alexander Dunne. Roman Staněk vybojoval body za 5. místo.
Z pole position do dnešního sprintu, který byl vypsán na 20 kol, odstartoval Richard Verschoor, v první řadě ho doplnil Gabriele Mini. Roman Staněk měl sice startovat z první pozice, nakonec dodatečně obdržel penalizaci za zdržování Alexe Dunna v kvalifikaci a do sprintového závodu odstartoval ze čtvrtého místa.
Úvodní metry závodu nabídly mnoho akce. Skvělý odpich měl Richard Verschoor, ale na druhou pozici se probojoval po pěkném manévru Martí. Mimo trať vyjel Alex Dunne, který se v klidu vrátil na 6. pozici. Velmi dobrý start předvedl Arvid Lindblad, který se posunul o dvě pozice na 4. místo.
Hned v první zatáčce měl velké problémy Cian Shields, kterému se nepodařilo dobrzdit do první zatáčky a zůstal v ní stát. Byl aktivován virtuální safety car, který trval jedno kolo. Hned po restartu se Lindblad dostal před Miniho a následně zaútočil na Verschoora Martí, který převzal vedení.
O kolo později pokračoval souboj o první pozici, Verschoor vrátil Martímu předbíhací manévr ve stejné pasáži trati a budoval si větší náskok. Španěl brzy ztratil možnost využít DRS. Naopak od 3. do 11. pozice se vytvořil poklidný DRS vláček.
Velkou chybu převedl v 8. kole Martí, který ztratil druhou pozici, na kterou se posunul druhý Campos, který řídil Lindblad. Za moment předvedl další chybu a dostal se do souboje s Minim a Staňkem.
Pořadí v 8. kole: Verschoor, Lindblad, Martí, Mini, Staněk, Dunne, Fornaroli, Crawford.
Při nájezdu do desátého kola se Staněk snažil o útok na Miniho, do souboje se připletl Dunne, který si oba jezdce namazal na chleba a posunul se na 4. pozici. Staněk se propadl před svého týmového kolegu Fornaroliho.
Celé startovní pole vypadalo poměrně stabilizovaně, v zadní části probíhalo jen pár soubojů, ale bodovaná osmička byla jasně daná.
Verschoor již v 11. kole disponoval náskokem vteřiny a půl, Lindblad byl zcela osamocen na druhé pozici. Staněk se ve druhé zatáčce 12. kola dostal před Miniho a pospíchal nahánět Dunna, který byl dvě vteřiny před ním.
Pořadí ve 13. kole: Verschoor, Lindblad, Martí, Dunne, Staněk Mini, Fornaroli, Crawford.
Souboj Staňka s Minim pokračoval ve stejné pozici na trati, za nimi se zase bojovalo o 7. pozici mezi Fornarolim a Crawfordem. Mezitím se na chvostu trápily oba Tridenty. O kolo později si Crawford vyšlápl na Fornaroliho a vydal se stíhat Miniho, který zatím vypadl z DRS za Staňkem.
Staněk ve 22. zatáčce v 15. kole chyboval a nechal si své soupeře přiblížit. Crawford po přejezdu cílovou rovinkou útočil na Miniho a oba se dostali do kontaktu. Američan se zastavil před druhou zatáčkou. Na trať vyjel safety car.
Pořadí v 16. kole: Verschoor, Lindblad, Martí, Dunne, Staněk, Mini, Fornaroli, Martins.
Jezdci následně projeli boxovou uličkou, John Benett safety car nenásledoval a dostal se nelegálně do čela. Richard Verschoor mezitím obdržel pětivteřinovou penalizaci za souboj s Martím z úvodu závodu. Bennett zajel do boxů, aby napravil své zaváhání a dostal se na poslední místo.
V 18. kole předjel Miniho Fornaroli, následně byl k vidění souboj o 7. místo mezi Minim a Martinsem, Mini si nápor Francouze pohlídal. Verschoor šlápl na plyn a snažil se o vybudování časového polštáře před dotírajícím Lindbladem.
V posledním kole se toho příliš nedělo, předbíhací manévry k vidění nebyly. Cílovou čáru protnul jako první Richard Verschoor, ale po připsání penalizace slavil vítězství ve sprintu v Saúdské Arábii Arvid Lindblad. Na pódiu jej doplnil týmový kolega z Camposu Josep Maria Martí a Alexander Dunne. Roman Staněk těsně nevyužil penalizaci Verschoora a skončil na 5. pozici. Body zapsali ještě Mini, Fornaroli a Martins.
Arvid Lindblad se navíc stal nejmladším vítězem závodu formule 2 ve svých sedmnácti letech.
Update: Po závodě bylo u stewardů pěkně živo. Hned 15 jezdců vysvětlovalo svůj prohřešek s otevřeným DRS během prvního kola sprintového závodu. Část jezdců dostala důtku a část varování, a to v závislosti na tom, jestli DRS při zjištění problému vypnuli manuálně či nikoliv. Ritomo Miyata obdržel desetivteřinový trest za opuštění trati a získání výhody, což jej posunulo na 19. pozici. John Bennett dostal za svůj omyl během safety caru trest deseti vteřin a na svou licenci obdržel tři trestné body. Incident mezi Cordeelem a Beganovicem zůstal nepotrestán.
Pořadí
|
Jezdec
|
Tým
|
Ztráta
|
1
|
Arvid Lindblad
|
Campos Racing
|
–
|
2
|
Josep Martí
|
Campos Racing
|
+0.578s
|
3
|
Alexander Dunne
|
Rodin Motorsport
|
+2.087s
|
4
|
Richard Verschoor
|
MP Motorsport
|
+3.492s
|
5
|
Roman Staněk
|
Invicta Racing
|
+3.532s
|
6
|
Gabriele Minì
|
PREMA Racing
|
+4.254s
|
7
|
Leonardo Fornaroli
|
Invicta Racing
|
+4.403s
|
8
|
Victor Martins
|
ART Grand Prix
|
+5.601s
|
9
|
Luke Browning
|
Hitech TGR
|
+6.185s
|
10
|
Kush Maini
|
DAMS Lucas Oil
|
+6.672s
|
11
|
Oliver Goethe
|
MP Motorsport
|
+7.361s
|
12
|
Joshua Dürksen
|
AIX Racing
|
+7.556s
|
13
|
Sebastán Montoya
|
PREMA Racing
|
+8.244s
|
14
|
Amaury Cordeel
|
Rodin Motorsport
|
+9.203s
|
15
|
Dino Beganovic
|
Hitech TGR
|
+10.463s
|
16
|
Sami Meguetounif
|
TRIDENT
|
+11.113s
|
17
|
Rafael Villagómez
|
Van Amersfoort Racing
|
+12.226s
|
18
|
Ritomo Miyata
|
ART Grand Prix
|
+13.923s
|
19
|
Max Esterson
|
TRIDENT
|
+15.553s
|
20
|
John Bennett
|
Van Amersfoort Racing
|
+26.266s
|