Shovlin: Čekali jsme, že Hamilton dojede Verstappena

Shovlin: Čekali jsme, že Hamilton dojede Verstappena

V Mercedesu se shodli, že udělali chybu, když neupozornili Lewise Hamiltona, aby zrychlil ve výjezdovém kole. Andrew Shovlin, traťový technický ředitel Mercedesu, prozradil, že si nemysleli, že by Hamilton mohl díky dřívější zastávce v boxech předjet Maxe Verstappena a přiznal, že sdělení adresovaná jezdcům nebyla úplně srozumitelná.

Mercedes přiznává, že udělal chybu, když Lewise Hamiltona neupozornil na to, aby zrychlil ve svém výjezdovém kole a zamezil tak Maxi Verstappenovi získat během Velké ceny Monaka náskok.

Tato chyba umožnila Nizozemci zajet do boxů a přezout na čerstvou sadu tvrdých pneumatik ve snaze vyvinout tlak na druhý vůz Mercedesu, s kterým jel George Russell.

Hamilton se pohyboval na sedmém místě za pátým Russellem a šestým Verstappenem, než byl v 51. kole povolán k zastávce v boxech. Ani jeden z jezdců nemusel absolvovat pitstop, takže Mercedes nepředpokládal, že by mohl využít Hamiltonových čerstvých pneumatik a dostat se tak před jezdce Red Bullu, jak vysvětlil traťový technický ředitel Mercedesu, Andrew Shovlin.

„Nikdy jsme si nemysleli, že se nám podaří Maxe (Verstappena – pozn. red.) předjet dřívější zastávkou v boxech, protože realita je taková, že když zastavíme, protože za námi nikdo nebyl a měli jsme volnou trať, tak oni nezastaví, pokud nemají rozestup, aby vyjeli před námi,“ řekl Shovlin na videu, které zveřejnil Mercedes.

„Mysleli jsme si, že to skončí tak, že Lewis (Hamilton – pozn. red.) poté dojede Maxe, který nezastaví, Max by byl na ojeté sadě pneumatik, Lewis na nové sadě pneumatik a může skutečně dostat Maxe pod tlak. Nemysleli jsme si, že by to nějak výrazně změnilo situaci v závodě, ale pro případ, že by George (Russell – pozn. red.) měl problémy dojet do cíle, nám to poskytlo malou pojistku.“

Sedminásobný mistr světa byl však před zastávkou v boxech vyzván, aby kontroloval své tempo, přičemž Mercedes mu nedal jasný pokyn, aby po pitstopu jel co nejrychleji. Jeho závodní inženýr Peter Bonnington mu po zastávce v boxech řekl „teď můžeme tlačit“, ale také mu řekl, aby zajel „normální výjezdové kolo“.

Shovlin přiznal, že tým pochybil. „Nepovedlo se to, protože jsme Lewisovi neřekli, aby jel naplno ve výjezdovém kole, Max měl ve skutečnosti náskok na to, aby mohl zastavit v boxech. Takže byl schopen – protože na začátku nejel tak rychle, jak by mohl – se tlačit za George, takže získal čas sám na sebe, protože to manažoval, byl schopný absolvovat tu zastávku v boxech a vyjet vepředu.“

Protože mohl jezdec Red Bullu také zastavit v boxech, získal tak výhodu, o kterou Mercedes usiloval s Hamiltonem.

„Nechtěně jsme skončili s tím, že Max byl na nové sadě pneumatik za Georgem. Což nebylo ideální, ale jak jste viděli, nevypadalo to, že by Georgovi hrozila ztráta pozice. S pneumatikami hospodařil dobře a na konci měl dobré gumy.“

Poté, co Verstappen absolvoval zastávku v boxech a vyjel před Hamiltonem, se jezdec Mercedesu zeptal: „Proč jsi mi neřekl, že výjezdové kolo je kritické?“ Shovlin připustil, že tato příhoda byla rozhodně jednou z oblastí závodu, kde měli být trochu pečlivější.

„Mohli jsme být trochu srozumitelnější, pokud jde o sdělení, ale stalo by se to, že bychom měli Lewise jen na čerstvých gumách, stále bychom byli schopni zajet nejrychlejší kolo, což byla jedna z věcí, o které jsme uvažovali, abychom to dokázali, a také abychom byli schopni trochu zatlačit na Maxe.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formule 1 mě upoutala, když jsem jako malý sledoval souboje Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa. Od té doby jsem se začal o královnu motorsportu více zajímat a propadl jsem tomu. Baví mě čtení knih o historii tohoto sportu a biografie bývalých jezdců F1.

Další články autora →