Psal se rok 2010 a Vettel se stal po napínavém boji o titul v závěrečné Velké ceně Abú Zabí nejmladším mistrem světa v historii formule 1. Pak následovala spanilá jízda za dalšími třemi prvenstvími v řadě.
Sezona 2010 Vettelovu dominantní éru započala. RB6 a jeho následovníci mu byly ušity „na míru“. Přesto ale první bitva o titul nebyla tak jednoznačná, neboť ještě v posledním závodě na okruhu Yas Marina měli šanci na titul tři jezdci – Sebastian Vettel, Fernando Alonso a Mark Webber. Právě Vettel byl až na třetím místě a na prvního Španěla ztrácel 15 bodů. Zatímco Vettelovi vyšla kvalifikace na výbornou a pojistil si start z pole position, tak Alonso zajel třetí čas a Webber pátý. V cíli Grand Finale se pořadí na prvních dvou pozicích nezměnilo. Vettel si tedy dojel pro svůj pátý triumf v sezóně, Alonso propadl na sedmé místo a Webber na osmé. Tímto výkonem si rodák z Heppenheimu získal svůj první titul, přičemž porazil svého rivala ze Španělska o čtyři body, a zároveň se stal nejmladším mistrem světa F1 v historii.
Down to the wire in Abu Dhabi #OnThisDay in 2010 👑pic.twitter.com/l4POkxURat
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) November 14, 2022
O rok později už na něj byli soupeři krátcí. V 11. podnicích z 18 na Vettelův super rychlý red bull žádný recept. Kromě odstoupení v Abú Zabí bylo jeho nejhorším umístěním čtvrté místo ve Velké ceně Německa. Druhý Jenson Button na něj ztratil propastných 122 bodů.
Ročník 2012 se opět nesl ve znamení souboje dvou už dvojnásobných šampionů Vettela a Alonsa, a jak jinak než do posledního nervy drásajícího klání na brazilském Interlagosu. Ani jednomu z aspirantů na titul se kvalifikace příliš nepovedla – Vettel startoval 4., Alonso 7. Po kolizi s Brunem Sennou na Williamsu na kluzké trati ve čtvrté zatáčce v úvodním kole závodu se zdálo, že Vettelovy veškeré naděje uhasly, když stál čelem k startovnímu poli. Na konci kola zajel do boxů ke svým mechaníkům a na trať se připojil s kolem ztráty. Jak je ale u Vettela zvykem, tak se nevzdal a zahájil stíhací jízdu. V osmém kole se nacházel na šesté pozici, kterou si udržel až do cíle, čímž Alonsovi znovu vyfoukl korunku, tentokrát o pouhé tři body.
Ignorování případu Multi 21 neboli držte pozice
Poslední sezonou, kdy byl Vettel na výslunní, byl rok 2013, ve kterém již tradičně skončil na druhém místě Alonso, avšak s největší ztrátou vůbec, která čítala 155 bodů. Kromě dominance Red Bullu se sezona vyznačila jednou velkou kontroverzí, ve kterém byl hlavním protagonistou právě německý závodník. Jel se druhý závod v Malajsii, ve vedení byl jeho týmový kolega Mark Webber. Tým se překvapivě už v takto ranné fázi šampionátu rozhodl pro týmovou režii a přikázal jezdcům, aby drželi pozice. „Multi 21,“ zaznělo z vysílačky, což znamenalo, že Vettel dostal zákaz předjet prvního Webbera, jenže Vettel instrukce neuposlechl a Webbera předjel. To už byl poslední kapka v už tak napjaté atmosféře u rakouské stáje.
Po letech šéf stáje Christian Horner prozradil, že to byla Vettelova odveta za Brazílii 2012, kdy Webber po startu natlačil Vettela na zeď, kvůli čemuž se Němec posléze dostal ve středu pole do kontaktu s Brunem Sennou.
Závěr působení u Red Bullu byl katastrofální. Auto mu nesedlo, porazil jej na plné čáře jeho nový týmový kolega Daniel Ricciardo a v konečném hodnocení mu patřilo páté místo, přičemž ani jednou nevyhrál a získal pouze čtyři pódia.