Carlos Sainz si nemyslí, že by sezóně 2023 byla Achillovou patou Ferrari právě jejich strategie a uvedl, že největší zlepšení musí přijít v rychlé degradaci pneumatik, se kterou se vůz SF-23 potýkal.
Poté, co Ferrari mělo na začátku roku 2022 jeden z nejrychlejších vozů na startovním roštu, kleslo v sezóně 2023 o jedno místo a v Poháru konstruktérů skončilo třetí. Díky lepším výkonům v závěru sezóny se italské stáji podařilo vyhnout se roku bez vítězství, když Carlos Sainz vyhrál Velkou cenu Singapuru a po posledním závodě sezóny jí chyběly pouhé tři body, aby se dotáhla na druhý Mercedes.
Šéf týmu Ferrari Frédéric Vasseur si posteskl nad množstvím problémů se spolehlivostí a zdůraznil, že tým musí v budoucnu více využívat své šance. Ačkoli se na Ferrari často snáší kritika za náchylnost k chybám ve strategii, Carlos Sainz je přesvědčen, že tým udělal v minulé sezóně po provozní stránce krok vpřed.
„Opravdu si nemyslím, že jsme letos ztratili tolik bodů díky strategii. V některých závodech se nám to nepovedlo, ale nebyla to naše Achillova pata. V průběhu dvaceti dvou závodů dělal strategické chyby i Mercedes a Red Bull. Pokud jsme udělali více chyb, pak je možná stále co optimalizovat. Ale zdaleka to není náš největší problém.“
Ferrari dokázalo během sezóny nasbírat sedm pole position, ale na pozadí dominance vozu Red Bullu RB19 proměnilo pouze jednu z nich ve vítězství. Tým z Maranella se opakovaně potýkal se správou pneumatik a španělský pilot zdůraznil, jak to nadále omezovalo vyhlídky týmu na poli strategie.
„Pokud váš vůz není v neděli tak rychlý, a navíc degraduje pneumatiky více než vozy soupeřů, pak je obtížnější správně zvolit strategii. Při větším opotřebení pneumatik vždy riskujete, že na vás někdo zaútočí a udělá undercut, a vy sami se prakticky nemůžete pokusit o overcut. To vám dává jen velmi malý prostor pro přemýšlení nad strategií.“