
Španělský pilot ve službách Willimasu odhalil, že jeho kariéra v královně motorsportu byla ohrožena ultimátem, které mu dal Red Bull, když působil v juniorských kategoriích.
Carlos Sainz se zapojil do juniorského programu Red Bullu v roce 2010. Poprvé usedl do monopostu formule 1 roce 2013 na okruhu Silverstone, kde si rakouská stáj testovala své juniory. Španěl dostal možnost se projet v monopostu RB9, se kterým Sebastian Vettel následně získal svůj poslední mistrovský titul.
V té době se kariéra španělského pilota vyvíjela průměrně, kdy jediný jeho úspěch byl titul v šampionátu formule Renault 2.0 v sezóně 2011. Porazil Daniila Kvjata a Stoffela Vandoorna. V roce 2014 mu hrozilo, že přijde o podporu Red Bullu, a proto byl zařazen do formule Renault 3.5. V té době to byla jedna z nejlepších juniorských sériích, která konkurovala GP2, předchůdce formule 2. Červení býci mu totiž stanovili, že musí získat mistrovský titul.
Konkurence v té doby byla veliká a několik jmen se později dostalo do královny motorsportu – například Pierre Gasly, Sergej Sirotkin nebo Esteban Ocon. Carlos Sainz dokázal zvítězit sedmkrát a zajistil si sedačku Toro Rosso pro rok 2015, kdy mu byl týmovým kolegou Max Verstappen.
Když Carlos Sainz zpětně přemýšlel o ultimátu Red Bullu, prozradil, že se obrátil na svého otce s radou o pomoc.
„Vzpomínám si, že jsem se začínal blížit k formuli 1, byl to ten jeden nebo dva roky předtím, než se mi to podařilo, a Red Bull mi řekl: Dobře, příští rok máš poslední šanci, jdeš do (formule Renault 3.5 – pozn. red.) a buď vyhraješ, nebo pro tebe ve formuli 1 není místo.“
„Bylo mi 18-19 let, takže cítíte tlak a najednou jsem si uvědomil, že z víry, že to vždycky zvládnu, protože když jste mladší, jste naivní a říkáte si: Mám talent, vyhrávám, zvládnu to – jenže to možná nezvládnu,“ vysvětloval situaci Carlos Sainz.
„Měl jsem štěstí, že mi táta, který už byl v té době mistrem světa, řekl: Tohle ti chybí k tomu, abys byl mistrem světa, a já jsem vyhrál (formuli Renault 3.5 – pozn. red.) a dostal jsem se do formule 1. Ale kdybych neudělal ten přestup a kdybych tam neměl tátu, který mi pomáhal a vedl mě k tomu, abych šel v přípravě nahoru, nebyl bych tam, kde jsem teď,“ uvedl na závěr pilot Williamsu.