Jezdec McLarenu Carlos Sainz odstartuje do VC Rakouska ze zadní části startovního roštu, jelikož vymění všechny prvky motoru Renault.
Jeho tým se rozhodl, že španělský jezdec obdrží specifikaci B motoru Renault. Daniel Ricciardo ji nasadil minulý týden na Paul Ricard.
Sainz není synchronizován s ostatními jezdci, kteří používají motor Renault, jelikož měl problém během VC Austrálie, z čehož vyplývá, že nasazení všech šesti prvků je nad maximálními povolenými počty a nevyhne se tak penalizacím.
Šéf McLarenu Andreas Seidl na Paul Ricard přiznal, že se penalizacím Sainz nevyhne a že tým vydá hodně úsilí, aby je správně načasovali, výměnu tak odložili po VC Francie.
„Bohužel je to součástí hry,“ řekl. „Pro všechny je to ale stejné. I u ostatních jsme mohli vidět penalizace.
Ve výsledku, jelikož jsou předpisy takové, jaké jsou, musíte udělat plán, jak budete používat své motory po celou sezónu, pokud jde o režimy, počet ujetých kilometrů a tak dále, abyste se vyhnuli penalizacím.“
„Dostali jsme motor z Renaultu, což je dobré a povzbudivé, když vidíme, že stále přinášejí vylepšení. Ale opět pro nás byl plán, že by bylo lepší, kdybychom ho ještě nepoužili, jen abychom minimalizovali počet penalizací, které bychom dostali do konce sezóny. “
Jak bylo dříve napsáno, Alexander Albon obdrží třetí specifikaci motoru Honda, nasadí nový V6 motor, MGU-K a MGU-H, nicméně první dvě zmíněné komponenty překročí limit a způsobí penalizaci. Albon obdrží penalizaci 15 míst a bude tak startovat před Sainzem.
Valtteri Bottas také nasadí nové MGU-K, toho se ale penalizace netýká. Bottas se musel vrátit ke staré specifikaci motoru, jelikož před prvním tréninkem došlo k úniku oleje.
Nicméně ostatní komponenty, které putovaly do jeho Mercedesu, byly již použité.