George Russell je díky novým pravidlům o min. hmotnosti jezdce alespoň o 6 kilogramů těžší než loni. Dalším krokem je prý standardizovaná velikost kokpitu.
Nováček, který aktuálně působí v týmu Williams, je jeden z nejvyšších pilotů ze startovního roštu a uvedl, že oproti loňské sezóně, kdy vyhrál titul ve Formuli 2, přibral 6 kg. Z původní hmotnosti 66 kg na 72/73 kg.
Mohlo se tak stát díky novým pravidlům, která stanovují minimální hmotnost jezdce na 80 kg. Pokud jezdec nesplňuje tuto podmínku, musí tým dorovnat hmotnost umístěním závaží do vozu.
Dokonce menší a lehčí jezdci zaznamenali, že nová pravidla přinášejí výhody, například ve stravování nebo fitness. Russel si myslí, že Formule 1 by měla zajít ještě dále, neboť jezdec cítí pozitivní změnu a cítí se mnohem zdravěji.
„Mám o dost více energie, cítím se mnohem lépe, řekl Russel. „Myslím, že i moje přítelkyně by souhlasila, že vypadám mnohem lépe.
Má to více výhod než jednu. F1 tohle potřebovala. Dalším krokem je standardizovat velikost kokpitu pro všechna auta, jelikož máte pořád výhodu, když jste menší.
Všechno můžete nacpat těsněji, máte mnohem více místa pro cokoliv co chcete. Můžete chladiče posunout blíže. Vím, že ve Formuli 2 a GP3 (nyní Formule 3) mají všichni stejný kokpit.“
Na konci dne to nepostřehnete(média), fanoušci to nepostřehnou. Určitě to ale jde dobrým směrem.
Russell uvedl, že jeho nízká váha byla spíš pro účely Formule 1 než Formule 2.
Předtím než debutoval za Williams, testoval pro Mercedes a Racing Point (tehdy ještě Force India).
„Formule 2 nemá limity ohledně váhy, ale věděl jsem, že když bych usedl do Mercedesu a byl bych těžší než Lewis Hamilton a Valterri Bottas, měl bych horší čas na kolo,“ řekl Russell. „Chci ukázat co ve mě je, nechci mít zbytečně nevýhodu a zbytečně ztrácet čas.“