Před zahájením nové sezóny BOSS GP mluvil Roman Klemm s německým pilotem této v Čechách velmi pupulární série Henrym Clausnitzerem.
Jak by jste shrnul sezónu 2023, Vaší první v Boss GP?
Hlavním poznatkem bylo, že tento velký skok do kokpitu Renaultu V6 a do tohoto šampionátu byl správným rozhodnutím. Závody v rámci tak ohromných mítingů, s tisíci diváky a grid walkem jsou vždy velkým zážitkem. Startovat společně s vozy F1 a bývalými piloty F1 bylo senzační, stejně tak jako stanout na stupních vítězů. To už mi nikdo nevezme.
Kdy jste seděl ve Vašem monopostu naposledy?
Bylo to v listopadu, když jsme pracovali na nové sedačce. Musím zlepšit svou pozici ve voze…
Jak vypadala přes zimu práce na voze, co jste změnili?
Skutečně jsme přepracovali či obnovili několik základních věcí. Víme, že máme ohledně výkonu i v naší třídě (Super Lights) oproti konkurenci deficit. Proto chceme připravit především spolehlivé auto, se kterým budu moci roku 2024 pravidelně bodovat.
Jak jste se osobně držel ve formě?
Pokud to čas dovolí, tak běhám a jezdím s motokárou. To trénuje svalstvo, kterého je zapotřebí i ve větším voze.
Budete před začátkem šampionátu Boss GP někde testovat? Možná na Vašem „domácím“ okruhu v Mostě?
Rád bych, závisí to ale na termínech dodávek některých součástek. I když jsme s přípravou začali brzy, nemáme ještě všechno tak pohromadě, jak bych si přál.
Jakých závodů se chcete roku 2024 zúčastnit?
Plánuji zahájení sezóny v květnu v Hockenheimu – a pak se uvidí dál. Některé závody jsou časově bohužel velmi těsně za sebou. V první polovině sezóny musíme během pěti týdnů zvládnout tři podniky. Pokud se vyskytnou technické problémy, tak to můj malý tým bude mít těžké, vše včas uvést do pořádku. Jdeme do toho ale plni optimismu a v ideálním případě bychom rádi opakovali úspěchy minulého roku.
Jaké bude složení Vašeho týmu?
V zásadě vše zůstalo beze změny. Každý z nás je ovšem bohatší o zkušenosti z roku 2023. V BOSS GP nastoupím se třemi mechaniky a jednou osobou, který se stará o organizaci, marketing a social media.
Podařilo se Vám najít nové sponzory?
Těch není nikdy dost, zvláště v současné situaci…. I mezi zapálenými mecenáši ale ochota investovat klesla. Mimo to je často odrazují argumenty ochránců přírody. Ty jdou pochopitelně přímo proti motorsportu. Snažím se ale dál hledat partnery…
Znáte již konkurenci příští sezóny a měli jste mezi sebou v zimě kontakt?
Viděli jsme se při sezónním vyhlašování vítězů na podzim, s většinou se ale znovu setkám až u prvního závodu. BOSS GP má mezinárodní startovní pole, proto je osobní kontakt problémem. S některými jezdci si ale píšu přes social media.
Jaké sportovní cíle máte pro letošek?
Chtěl bych tak dobře dojíždět, jako minulý rok. Mám i plány mimo BOSS GP. Ty ale ještě nejsou zcela jisté a závisí na sponzorech – o tom tedy později v roce 2024.
I když BOSS GP letos v Čechách nepojede, máte nějaké zvláštní vzpomínky na české tratě?
Když pomyslím na Most, tak se mi vybaví mé první metry v mém Renaultu V6 v mokru. Fun fact: minulý víkend to bylo právě rok… Celý tým pro ten okamžik dlouho pracoval a byli jsme napjatí, jak to dopadne. Pamatuji, jak řev motoru přilákal hodně lidí. To mi zůstalo navždy v paměti. Show Run v Brně roku 2023 byl báječnou příležitostí prožít víkend pozdního léta v boxech a na trati společně s několika neuvěřitelnými vozy dějin formule 1. Můj vůz stál v boxu hned vedle Schumacherova Ferrari z roku 1997 – něco takového člověk teprve musí vstřebat. Sezóna pro mě tedy v Čechách začala (test v Mostu) a také skončila (Brno).
A jinak..?
Těším se na fandy v Hockenheimu!
Kalendář EURO GP roku 2024
- květen – Hockenheim
- květen – Nürburgring
- červen – Spielberg
- srpen – Assen
- říjen – Mugello
- listopad – Misano