Renault byl diskvalifikován z VC Japonska poté, co Racing Point podal protest, který byl oprávněný. Renault tak ztrácí 9 bodů, které na Suzuce získal.
Racing Point podal podnět, že by u Renaultu mělo docházet k porušování Sportovních a Technických regulí mezinárodního kodexu FIA. O porušení pravidel se měl postarat systém, který pomocí přednastavení měnil automaticky poměr brzdného účinku.
Činnost systému byla možná vidět pomocí záběru z kamery z vozu, kde šlo na displeji volantu vidět, že dochází k úpravě vyvážení brzd bez zásahu jezdce.
Renault toto tvrzení zpochybnil. FIA, která hned po závodě zabavila a zapečetila elektronické kontrolní jednotky a volanty, které používali Daniel Ricciardo a Nico Hülkenberg, následně přezkoumala tyto komponenty a stevardi FIA rozhodli, že popisovaný systém nefungoval pomocí přednastaveného kola nebo vzdálenosti.
Stevardi také zjistili, že zatímco Renault používal „inovativní řešení k využití určitých nejasností“, systém neporušoval technické předpisy F1.
Bylo však zjištěno, že Renault porušil sportovní pravidla F1 týkající se pomůcek pro jezdce. Pravidla F1 uvádějí, že jezdec musí řídit auto samostatně a bez pomoci, a stevardi zjistili, že použití systému zapříčinilo, že jezdci byli zachráněni před prováděním řady úprav během kola, i když to nebylo náhradou za reflexy nebo dovednosti jezdce.