Umělá inteligence v současné době napomáhá v mnoha oborech. Své o tom ví i tým formule 1 – Red Bull, který ji využívá ke zlepšení výkonu svých vozů. Umělou inteligenci se svolením Adriana Neweyho i nadále zkoumá.
Přestože se modely a simulátory s umělou inteligencí již léta používají k výcviku pilotů, aby se naučili závodní tratě a rozvíjeli své dovednosti, nyní se tento nástroj přesouvá i do konstrukčního oddělení. „Je to oblast, která se zkoumá a myslím, že má své využití,“ řekl hlavní designér týmu Craig Skinner.
Aby týmy mohly začít používat umělou inteligenci, musí mít potřebný know-how týkající se toho, co dělá vůz rychlým. „Musíte umělou inteligenci učit. Naučit ji, co má hledat, takže v první řadě musíte znát to, co má vlastně hledat. Co dělá rychlý závodní vůz? Co chcete od aerodynamiky? Co chcete mít v dynamice vozu? Takže ano, používáme ji a zkoumáme ji, ale nakonec všechno záleží na tom, jak moc tomu problému rozumíte,“ dodal.
Velká část pochopení tohoto problému, zejména u chování vozů s přízemním efektem, pochází od jejich konstruktéra Adriana Neweyho. Dle Craiga Skinnera Adrian Newey zastává filozofii bez kompromisů. „Nikdy nedělej kompromisy. U něj je to vždy o výkonu vozu, na ničem jiném nezáleží. Když jsem v roce 2006 nastoupil a on pak přijel, byl to první vůz formule 1, na kterém jsem pracoval. On prostě úplně změnil způsob uvažování o tom, jak navrhovat vůz formule 1, žádný kompromis se nekonal. Vše bylo vždy o přidání výkonu a je to jen tato cílevědomá vize. Je to jako: ok, takhle se to dělá.“
Adrian Newey a Red Bull by byli ochotni na startovní rošt postavit ošklivý vůz, pokud by byl rychlý. „Na vzhledu nezáleží. Pokud to bude vypadat příšerně, ale vůz je díky tomu rychlejší, nasadíme to na něj.“