Tento víkend zhasnou poprvé světla v sezoně 2022, která se nese v duchu zbrusu nových monopostů a technických regulí. Poprvé uvidíme nástřel rozložení sil. Bude to Red Bull, Mercedes, Ferrari nebo se dočkáme v Bahrajnu překvapení? Bude Haas černým koněm?
Zimní přestávka skončila a po druhých předsezonních testech, které se odehrály v Bahrajnu, zní z Red Bullu a Mercedesu, že je Ferrari o krok napřed a lídrem ve středu pole překvapivě podle slov Landa Norrise není McLaren, ale Haas.
Co se týká McLarenu, tak s největší pravděpodobností do zahajovacího závodu na okruhu v Sachíru namísto Daniela Ricciarda, který má covid-19, nastoupí rezervní jezdec Alpinu Oscar Piastri. U Američanů měl tři dny na „aklimatizaci“ Kevin Magnussen, který nahradil Nikitu Mazepina.
Kromě týmů na čele se také budou upírat zraky na Alfu Romeo a Williams, jelikož Alfa Romeo má kompletně obměněnou sestavu s jedním nováčkem – a to Kuan-Jü Čouem a Valtteri Bottasem. Ve Williamsu po boku Nicholase Latifiho si bude zase chtít vylepšit svou reputaci navrátilec Alexander Albon, jenž u Red Bullu pohořel.
Co na jezdce čeká?
Výstavba trati, jenž je z pera vrchního architekta okruhů formule 1 Hermana Tilkeho, v Sachíru začala v prosinci 2002, avšak první velká cena se zde konala až o dva roky později. Vítězem se tehdy stal Michael Schumacher, nejvíce triumfů má ale Lewis Hamilton (5), hned za ním se čtyřmi výhrami je Sebastian Vettel, o jednu méně má pak Fernando Alonso.
Na závodníky čeká 5,4 km dlouhá trať s 15 zatáčkami. Největší výzvu pak představuje úzký sjezd k ostré levotočivé desáté zatáčce a rychlá dvanáctá zatáčka. DRS budou moci aktivovat hned třikrát, a to mezi zatáčkami 3 a 4, mezi zatáčkami 10 a 11 a na cílové rovince.
Pirelli pro VC Bahrajnu zvolilo nejtvrdší kombinaci pneumatik – C1 (tvrdé, bíle označené), C2 (středně tvrdé, žlutě označené) a C3 (měkké, červeně označené), přičemž tato volba je o stupeň tvrdší, než výběr pro loňský závod.
Nová pravidla
Týmy se s novými technickými regulemi vypořádaly každý po svém, takže koncepty jednotlivých vozů se velmi liší. Kromě nové aerodynamiky, díky níž bude vzduch za formulemi čistší a tudíž se nebudou tvořit tak silné víry, budou nově auta osazeny osmnáctipalcovými kolami s nízkoprofilovými gumami, které by měly pomoci k těsnějšímu závodění. Nad předními koly pak přibyla tzv. „křidélka“. Ta pomohou vozům udržet přítlak na požadované hodnotě, zároveň však přispívají ke „zklidnění“ proudu vzduch. Pomáhají rovněž zmírňovat turbulence vznikající rotováním předních kol. Nové je rovněž zadní křídlo, které bude způsobovat rotaci vzduchu, čímž bude sbírat „vzdušnou clonu“ vytvořenou rotujícími zadními koly.
Pátek 18.3. | 1. trénink | 13:00-14:00 |
2. trénink | 16:00-17:00 | |
Sobota 19.3. | 3. trénink | 13:00-14:00 |
kvalifikace | 16:00-17:00 | |
Neděle 20.3. | závod | 16:00 |