George Russell považuje čtyřnásobné zvýšení pokut ze strany FIA za „obscénní“. Podle jeho názoru by si někteří jezdci na startovním roštu takový trest nemohli ani dovolit.
FIA zvýšila předchozí limit pokut pro jezdce o čtyřnásobek. Původní částka byla stanovena na 250 000 eur (zhruba 6 miliónů korun českých – pozn. red.). FIA tuto změnu odůvodnila tím, že pokuty nebyly podle jejích slov přezkoumány ani změněny posledních dvanáct let a neodrážejí tak současné potřeby motosportu.
Georgovi Russellovi vadily nejen pokuty, ale i způsob, jakým byly uděleny spolu s tím, jak byla tato zpráva současným jezdcům formule 1 sdělena. Russell tvrdí, že někteří z nich by si novou pokutu ve výši 1 miliónu eur (zhruba 24,5 miliónu korun českých – pozn. red.) nemohli dovolit.
Russell si nyní u Mercedesu, což je aktuálně jeden z největších týmů na startovním roštu, vydělává výrazně více, než kolik tomu bylo za jeho kariéry u Williamsu. Přesto mu výše pokuty nepřijde férová. Jakožto ředitel Asociace jezdců Grand Prix zdůraznil Russell finanční zátěž, které jsou nyní jezdci menších týmů vystaveni.
„Přijde mi celkem směšné dát jezdci pokutu 1 milión eur. Během mého prvního roku v F1 jsem měl pěticiferný plat a částka, o kterou jsem ten rok přišel byla více než šestimístná. Šlo o financování trenérů, letenek, asistenta. Stejně scénář je pravděpodobně u 25 % jezdců,“ uvedl Russell. „Děláme, co nás baví, takže si na to nestěžujeme, ale když vezmete nováčka v jeho prvním roce, který pravděpodobně na konci toho roku prodělá přes sto tisíc eur (zhruba 2,5 miliónu korun českých – pozn. red.) kvůli investicím, které musí udělat, a k tomu mu dáte pokutu 1 milión eur, co myslíte, že se stane?“
Dalším problémem, který Russell zdůraznil, bylo, kam jdou peníze po udělení pokuty. Spolu s ostatními jezdci požádali FIA, aby jim tyto informace poskytla, žádnou odpověď zatím nedostali. „Už dříve jsme požádali FIA, aby nám sdělila, kam peníze za pokuty směřují, na jaké účely jsou použity. Také jsme uvedli, že je potřeba znovu investovat do juniorských kategorii. Žádnou odpověď jsme zatím nedostali. Rádi bychom dosáhli nějakého vyjasnění a transparentnosti, a pokud FIA opravdu věří, že pokuta ve výši 1 milión eur má smysl a bude investována do sportu, pak možná některý z jezdců, který vydělává hodně peněz, tuto pokutu rád zaplatí. Ale zdá se mi to opravdu nemorální.“
„Myslím si, že se pokuty začínají vymykat kontrole. Verstappen (Max – pozn. red.) dostal pokutu padesát tisíc eur (zhruba 1 milión korun českých – pozn. red.) za kontakt s autem, Lewis (Hamilton – pozn. red.) dostal stejnou částku. Připadá mi, jako by si ta čísla někdo vycucal z prstu. Nevím, co byste museli udělat, abyste dostali pokutu 1 milión eur,“ kritizuje Russell a spěšně dodává, že komunikace mezi jezdci a FIA se technicky zlepšila, ale stále je třeba na tom zapracovat. „Myslím si, že minimálně po technické stránce Nikolas Tombazis a Steve Nielsen vynaložili obrovské úsilí na zlepšení, ale víte co, nechceme se věci dozvídat prvně z médií. To platí u všeho.“