Pirelli zkouší pneumatiky do deště pro sezónu 2026

Pirelli zkouší pneumatiky do deště pro sezónu 2026

Pirelli se snaží vyvinout lepší pneumatiky do deště pro generaci nových pravidel. První testování nových prototypů obstaral McLaren. Kde se testovalo a jak testování probíhalo?

Na okruhu v Le Castellet se během středy a čtvrtka konalo první testování roku 2025, které se týkalo vývoje nové generace pneumatik do deště. Pirelli jej provádělo společně s týmem McLaren. Test se zaměřil na pneumatiky pro mokré a přechodné podmínky pro sezónu 2026, kdy předpisy stanoví stejný průměr ráfků jako ty současné, ale s o něco menší šířkou a vnějším průměrem na přední i zadní nápravě.

Ve středu a čtvrtek se jezdilo na okruhu v Le Castellet, jezdci absolvovali kratší vzdálenost okruhu Paul Ricard, která měří 3 463 km. První den absolvoval Oscar Piastri 120 kol s nejlepším časem lehce nad 1:07, druhý den se za volantem objevil Lando Norris, který odjezdil 123 kol s nejlepším časem 1:07.956. Dohromady jezdci McLarenu ujeli 840 kilometrů, a to na mokré trati. První testovací den, kdy bylo sucho, a druhý testovací den, kdy s přestávkami pršelo, byl povrch trati uměle zavlažován cisternami s vodou a postřikovači, aby byly podmínky na trati co nejrovnoměrnější a umožnily co nejefektivnější vyhodnocení testovacích dat získaných s různými prototypy.

„První testování roku 2025 se ukázalo jako velmi užitečné,“ komentoval Mario Isola, ředitel Pirelli v oblasti motorsportu. „Při testování pneumatik do mokrého počasí není snadné důsledně reprodukovat stejné podmínky na trati, abychom získali spolehlivá data, ale během těchto dvou dnů se nám podařilo získat spoustu informací, které budou mít zásadní význam při definování nových pneumatik pro přechodné a extrémní podmínky. Pro naše inženýry, kteří pracují na vývoji, bude začátek sezóny velmi náročný: po tomto testu na okruhu Paul Ricard nás v následujících dvou týdnech čekají další dvě testovací sezení. Oba se konají ve Španělsku a budou zaměřeny na pneumatiky do suchého počasí. Ve dnech 4. a 5. února budou McLaren a Ferrari na trati na okruhu Barcelona-Catalunya a 12. a 13. února v Jerezu de la Frontera s námi bude oba dny spolupracovat Alpine, naopak McLaren a Mercedes absolvují po jednom dni.“

Týmy formule 1 pomáhají společnosti Pirelli zdokonalovat pneumatiky pro rok 2026, přičemž Aston Martin zahájil proces v loňském roce, kdy na okruhu v Barceloně nasadil upravený vůz AMR23 s rezervním jezdcem Felipe Drugovichem za volantem.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka ekonomky, kterou však velmi táhne psaní sportovních článků. V motorsportu ji nejvíce baví pokrývat cestu mladých talentů až na samotný vrchol. Kromě motorsportu píše články z hokeje, zimních sportů či tenisu.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *