Nedávné závody ukázaly, že by se Formule 1 měla nadále vzdalovat od pneumatik s vysokou degradací, tvrdí ředitel oddělení motorsportu Pirelli Mario Isola.
Oficiální dodavatel pneumatik pro Formuli 1 zkoušel minulou sezónu na několik závodů přivést pneumatik s vyšší degradací v domnění, že by tato změna přiměla týmy k více pit stopům. Ukázalo se však, že mnoho z nich použilo extremnější management pneumatik.
„Vloni jsme se vydali měkčí cestou,“ řekl Isola. „Řekl bych, že v porovnání s rokem 2017 o dva kroky měkčí. Jediným výsledkem bylo, že týmy spravovaly závodní tempo více, než tomu bylo v historii.
Provedli jsme analýzu s indexem představujícím úroveň správy pneumatik a zjistili jsme, že toto číslo pro Sochi bylo v porovnání s minulými lety více než dvojnásobné.
To nám říká, že měkčí pneumatiky nejsou cestou k cíli, kterým je více pit stopů. Pouze to zpomalovalo auta, když jezdci museli začínat na nejměkčí sadě, kterou vloni byla hyper-měkká.
To je důvod, proč dostáváme požadavky, abychom do budoucna vyvíjeli pneumatiky s nízkou degradací, ne vysokou.“