Pirelli věří, že úlomky ze zrcátka nemůžou za defekty při VC Kataru

Pirelli věří, že úlomky ze zrcátka nemůžou za defekty při VC Kataru

Pirelli se pustilo do vyšetřování, ve kterém se budou snažit zjistit, co stálo za defekty při Velké ceně Kataru. Italská společnost věří, že defekty u Lewise Hamiltona a Carlose Sainze nebyly způsobeny úlomky odpadlého zrcátka, které přejel Valtteri Bottas.

Lewis Hamilton a Carlos Sainze utrpěli během hlavního závodu v Kataru defekt. Tento incident se stal v rozmezí několika sekund, co Valtteri Bottas přejel na cílové rovince úlomky zrcátka, které upadlo z monopostu Alexandra Albona. Původně za to mohlo ono zrcátko, ovšem podrobnější analýzy, které byly provedeny v posledních dnech, to vyvrátily.

Hlavní inženýr společnosti Pirelli, Simone Berra uvedl, že na jejich základně začalo podrobné vyšetřování, jehož cílem je přijít na kloub tomu, co se během katarského závodu stalo, a zjistit, co tento problém způsobilo.

První analýza telemetrie již ukázala, že oba jezdci ztratili tlak v pneumatice ještě předtím, než projeli kolem úlomků ze zrcátka.

„Při pohledu na telemetrická data jsme si samozřejmě všimli, že ke ztrátě tlaku došlo ještě předtím, než Bottas na rovince najel do zrcátka,“ řekl Simone Berra. „Takže v podstatě k těmto průrazům došlo na jiných místech okruhu, kvůli jiným úlomkům nebo z jiných důvodů.“

„Provedeme všechny obvyklé kontroly – podíváme se na průřez pneumatik, zkontrolujeme bočnici, provedeme testy únavové životnosti a zbytkové životnosti z hlediska únavové odolnosti.“

„Provádíme všechny tyto testy a pak samozřejmě budeme informovat FIA a týmy o výsledku. Ale v tuto chvíli ještě nemáme žádné výsledky. Vše stále probíhá. Pravděpodobně budeme mít něco koncem příštího týdne, ale s největší pravděpodobností za dva týdny bude řádný a úplný přehled o tom, co se stalo.“

Na otázku, zda existují nějaké náznaky, že by defekt mohly způsobit obrubníky nebo jiný kus úlomku, Berra odpověděl: „Nevím. To je to, co bychom rádi pochopili. Samozřejmě, to je to důležité. Je to důležité pro týmy. Je to důležité i pro nás. Takže bychom to chtěli projít velmi podrobně, abychom pochopili, jestli to byly úlomky, nebo ne.“

I Mercedes začal podezřívat to, že defekt nezpůsobilo zrcátko a začátkem tohoto týdne to i sdělil Adrew Shovlin, technický ředitel Mercedesu: „Máme k dispozici videodata a přesně vidíme, kdy se zrcátko rozbilo, kdy se rozbilo na spoustu kousků. Máme také data z vozu a měříme tlak v pneumatikách v přímém přenosu. Překvapivě vidíme, že Lewis začal ztrácet tlak ještě předtím, než do zrcátka Valtteri vjel. Proto bychom řekli, že je nepravděpodobné, že se jednalo o proražení úlomky. Neznamená to, že nenabral nějaké úlomky jinde, ale musíme počkat na analýzu a vyšetřování ze strany Pirelli.“

Levá přední pneumatika je katarském okruhu velmi náchylná a je vystavena obrovským silám. Malá degradace dovolila týmům jet až na plnou hranu s opotřebením pneumatik, ale ty jsou pak o to víc náchylné k poškození.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 začala pravidelně sledovat v roce 2020. V únoru 2022 se připojila k redakci SvětFormule.cz a kromě psaní článků se stará i o sociální sítě. Nevěnuje se jen F1, ale i nižším sériím.

Další články autora →