Ředitel Pirelli Motorsport, Mario Isola, očekává, že Velká cena Las Vegas bude „technickou výzvou“ nejen pro samotné týmy, ale i pro dodavatele pneumatik především díky nízkým nočním teplotám.
Tento víkend se od VC Las Vegas očekává velká podívaná, ovšem jedním z problémů budou nízké teploty, které budou v nočních hodinách panovat. Podle prvních předpovědí počasí by teploty mohly klesnout až k šesti stupňům Celsia, ale podle nejaktuálnějších zpráv by se měly pohybovat kolem 10 stupňů Celsia.
Celý závodní víkend se pojede v nočních hodinách, tedy pod umělým osvětlením, týmy budou mít při nízkých teplotách pravděpodobně problémy s uvedením pneumatik do správné provozní teploty.
„Pro týmy i pro nás to bude velká technická výzva, protože do závodu jdeme bez skutečných referencí kromě simulace,“ varoval tento týden Mario Isola.
„Nikdo ještě nikdy ve skutečnosti nejel na 6,12 km dlouhém okruhu Las Vegas Strip, který je co do celkové délky letos po Spa druhý nejdelší a vyznačuje se třemi rovinkami a 17 zatáčkami.“
„Povrch bude směsicí obvyklého pouličního asfaltu, zejména na samotném Stripu, a také dalších částí, které byly pro tuto příležitost kompletně přeasfaltovány, což přidává další neznámý prvek.“
Součástí programu nejsou žádné podpůrné závody, tudíž by trať mohla nabídnout velkou přilnavost. Podobně jako v Monaku, i zde budou ulice po velkou část dne otevřeny pro běžný provoz.
„Očekáváme, že vozy budou mít poměrně nízkou úroveň přítlaku, podobně jako v Baku nebo Monze: dosažení vysoké maximální rychlosti bude klíčem ke konkurenceschopnosti,“ dodal Isola.
„Tyto dlouhé rovinky také ztěžují zahřátí pneumatik v kvalifikaci a udržet si je ve správném okně. Je to stejný problém jako v Baku, který bude v Las Vegas pravděpodobně ještě výraznější.“
Pirelli pro tento víkend zvolilo nejměkčí specifikaci – pneumatiky C3, C4 a C5.
Mario Isola v Brazílii poznamenal, že nadcházející závod bude pro všechny zúčastněné „krok do neznáma“.
„Je to krok do neznáma, věřím, že pro všechny. V Las Vegas bude zima, je to pouliční okruh. Proto jsme s týmy spolupracovali a předem jsme je požádali o simulace, abychom se pokusili pochopit, kolik energie rozložení okruhu zatěžuje pneumatiky.“
„Měli jsme informace od společností, které asfalt vyrábějí, abychom pochopili, jak je asfalt hrubý a jakou úroveň přilnavosti můžeme očekávat. Nad Las Vegas ale stále visí spousta otazníků. Rozhodli jsme se použít tři nejměkčí směsi z nabídky, abychom se přilnavost pokusili vytvořit.“
„Dovedu si představit velký vývoj trati a velmi nízkou přilnavost. Takže si budou stěžovat! To je v pořádku. Zvládneme i tuto situaci. Ale je to velká neznámá. Rychlá trať, dlouhé rovinky, vysoká rychlost a vůbec podmínky, které je poměrně těžké zvládnout.“