Pirelli řeklo že nechápe, proč si některé týmy a jezdci stěžují na práci s letošními pneumatikami. Údajně je těžší dostat je do provozní teploty.
Haasu se během závodů nedaří dostat pneumatiky do provozního okna, šéf týmu Gunther Steiner věří, že vliv pneumatik je moc velký. Naznačil, že pro jezdce je těžší si udržet teplo v pneumatikách, jelikož došlo k zúžení běhounu pneumatik.
„Investujeme do těch aut miliony a miliony, ale potom se stane, že nefungují, jelikož se s nimi nemůžete dostat do teplotního okna pneumatik,“ řekl.
„Neobviňuji z toho pouze Pirelli. Obviňuji z toho i náš tým, jelikož některým týmům se daří pneumatiky přimět pracovat.
Obecně to ale není dobré. Nemůžeme se po závodě ptát: ‚Fungovaly ti pneumatiky?'“
Pětinásobný mistr světa Lewis Hamilton před začátkem sezóny řekl, že si nemyslí, že je některý týmu na vrcholu v práci s pneumatikami.
Ale závodní manažer Pirelli Mario Isola je zmatený, proč si týmy stěžují, že je těžší pracovat s pneumatikami. Domněnky, že letošní pneumatiky mají užší pracovní okno, Isola vyvrátil.
„Když se budeme bavit o šířce pracovního okna, slyšel jsem nějaké komentáře, že je letos užší, ale je těžké to potvrdit,“ vysvětlil Isola.
„Když se budeme bavit o směsích C3 a C4, jsou totožné jako loňské měkké a ultra měkké směsi.
Samozřejmě funkční okno závisí na směsi, takže když máte stejnou směs, máte stejné funkční okno.
Nechci říkat, že je širší, ale mohou pneumatiky využívat při vyšších teplotách, jelikož došlo k zúžení běhounu. Nemůžeme ale ani říct, že je funkční okno užší.
Směsi C1 a C2 jsou měkčí než loňské, takže jsou vhodnější. Směs C5 je stejně tvrdá jako loňská hyper měkká směs, z hlediska mechanické odolnosti je ale lepší.
Máme srovnání z Baku, kde týmy používaly jak hyper měkké tak C5. Výsledky ukázaly, že hyper měkké se více drolily než C5, takže nechápu, jak někdo může říct, že máme užší funkční okno.“
Isola řekl, že si vždy vyslechne pohled týmů, pokud budou chtít vylepšení a naznačil, že Pirelli se bude snažit mít v budoucnu širší pracovní okno.
„Dostal jsem několik podnětů od týmů, že chtějí širší funkční okno, ať už je užší nebo ne,“ řekl. „Výsledkem je, že je údajně užší.
Co je jasné, že v budoucnu chceme širší funkční okno.
Navrhujeme pneumatiky pro rok 2020 a 2021, ve kterém je v plánu odstranit nahřívací dečky, takže měníme přístup v navrhování nových směsí.
Zkoušíme nové ingredience a materiály, abychom dosáhli tohoto cíle a budeme hodnotit, jestli představíme něco nového pro rok 2020.“