Pirelli řeklo, že je otevřené k rozšíření funkčních oken u pneumatik pro rok 2020, pokud by to týmům mělo zjednodušit život.
Několik týmů má letos problém dostat pneumatiky na správnou funkční teplotu, jelikož Pirelli zavedlo o 0,4 mm tenčí běhoun pneumatik, čímž se zvýšilo ideální teplotní rozmezí.
Ferrari věří, že nedokáže bojovat s Mercedesem právě kvůli problému s pneumatikami. Právě proto se snaží přinášet čerstvé nápady k vylepšení výkonnosti v této oblasti.
Závodní manažer Pirelli Mario Isola si je vědom, že způsobil týmům „bolesti hlavy“, jelikož se změny týkaly ideálního teplotního rozpětí. To je důvod, proč je pro něj hlavním cílem pro příští rok udělat věci jednodušší.
„Co chceme udělat v příštím roce je soustředit se na funkční okno, udělat ho širší,“ vysvětlil Isola.
„V roce 2021 budeme mít 18″ kola, ale bez nahřívacích deček, takže musím udělat návrh pneumatik tak, aby bez nich fungovaly. Musíme udělat takové pneumatiky, které budou fungovat v rozmezí 20-120 °C.“
„To nám dává příležitost k vývoji nových směsí pro rok 2021, pokud ale najdeme něco dobrého v této fázi vývoje, můžeme to využít už v roce 2020, ne?
Pokud najdeme nový druh směsí s novou filozofií, které budou mít o dost širší funkční okno, můžeme je představit již v roce 2020 s 13″ koly a dečkami.
Dečky nezpůsobí problém. Jen pneumatiky začínají na vyšších teplotách.“
Isola věří, že zvýšení soustředění na práci s pneumatikami způsobila větší vyrovnanost ve Formuli 1, kde výkon může dělat velký rozdíl v umístění.
„Když vezmeme v úvahu střed pole, máme 5 nebo 6 týmů, mezi kterými je mezera 0,2 sekundy,“ řekl. „Nyní je velice důležitá každá tisícina sekundy. Může to dělat veliký rozdíl v kvalifikačním umístění nebo závodním tempu.
To je důvod, proč se týmy soustředí na pneumatiky, protože když dobře pracujete s pneumatikami, dostanete výkon navíc Najít další výkon pohonné jednotky nebo přítlak je složitější.“