Suzuka patří k nejlegendárnějším okruhům F1, který byl svědkem mnoha karambolů a oslav titulů. Při tom byl původně navržen v roce 1962 architektem Johnem Hugenholtzem jako testovací okruh pro Hondu. Hostí Velkou cenu Japonska, kterou původně hostil okruh ve Fudži.
Suzuka je jedním z pár okruhů na světě, který má figuru osmičky, tudíž trati, která se kříží pomocí mostu.
Od své původní podoby byla podoba tratě několikrát změněna. V roce 1983, kdy se zde poprvé konala velká cena byla přidána šikana do poslední zatáčky, která má za úkol zpomalit vozy do boxové uličky. Další změna se týkala zatáčky Denger, kterou místo jedné dlouhé pravotočivé zatáčky nahradily dvě pravé zatáčky. Okruh byl v tomto roce také značně vylepšen, co se bezpečnosti týká. Přidány byly štěrkové únikové zóny, více bariér a odstranění vysoké vegetace kolem okruhu.
V roce 2002 byla lehce modifikována zatáčka 130R (na mapce vyznačena číslem patnáct) a také upraveny některé z esíček na začátku okruhu, aby se daly projíždět o něco rychleji. V následujícím roce byla šikana před cílovou rovinkou posunuta blíže k zatáčce 130R a udělána trošku rychlejší.
Okruh může být využíván ve třech různých konfiguracích: celý okruh, Východní Suzuka a Západní Suzuka. Východní Suzuka se skládá z prvního sektoru až do zatáčky Dunlop (zatáčka číslo 7), a poté míří zpět k cílové rovince využívajíc těsnou pravotočivou zatáčku. Západní Suzuka je udělána za zbytku okruhu, který zahrnuje boxy před zatáčkou 130R, zatáčku 130R, most křížící trať, zatáčku Spoon a vlásenku.