Ohlasy po pátečních trénincích v Mugellu

Ohlasy po pátečních trénincích v Mugellu

Mugello a formule 1. Zvláštní kombinace, která se stala pro letošní rok skutečností. Máme za sebou páteční tréninky na závod, který dostal název VC Toskánska. Ferrari zde oslavuje svůj tisící závod, Mercedes se chce vrátit po Monze zpět na vrchol. O jakých tématech se po pátečním dni hovoří?

Ferrari si pomohlo v prvním tréninku filmovacím dnem

Ferrari před startem sezóny absolvovalo v Mugellu filmovací den. Po neúspěšných závodech ve Spa-Francorchamps a v Monze skončil Charles Leclerc v dopoledním tréninku na skvělém třetím místě.

Odpolední trénink už ale tak skvěle nedopadl – Leclerc skončil desátý, Sebastian Vettel obsadil až dvanáctou příčku. Výkonnostní „skok“ v prvním tréninku Leclerc připisuje jen a pouze více kilometrům, které Ferrari na Mugellu odjelo.

„Bylo to pozitivní, ale musíme pochopit, proč tomu tak bylo,“ prozradil Leclerc. „Abych byl upřímný, překvapilo nás to všechny. Já osobně si myslím, že nám pomohl filmovací den – pochopili jsme trať rychleji než ostatní.“

„V druhém tréninku jsme skončili tam, kde jsme zhruba sami sebe očekávali. Věřím, že je to mezi námi všemi těsné a že můžeme udělat krok vpřed, pozitivní krok vpřed. Jsem optimista.“

Jak Sebastian Vettel, tak Charles Leclerc se v druhém tréninku roztočili. Sebastian Vettel pak musel svůj monopost pro ztrátu výkonu po skončení tréninku odstavit. Žádné změny v ovladatelnosti nepocítil, monopost se chová tak, jak se choval v minulých závodech.

„Je to skvělá trať, máme krásnou scenérii, užíváme si to,“ prozradil čtyřnásobný šampion. „Je to docela brutální pro pneumatiky, zajedete jedno kolo a pak je všechno jiné. Je zábava tu řídit.“

„Pracujeme na tom, stále před sebou máme hromadu práce a co vylepšovat. Uvidíme. Nejsem spokojený, ale byl to jen pátek a od toho pátky jsou.“

Pérez dostal neobvyklou penalizaci

Na startovním roštu VC Toskánska klesne Sergio Pérez o jednu příčku vzad. Při výjezdu z boxu trefil v první zatáčce Kimiho Räikkönena, který skončil v kačírku.

Mexičan se bránil argumentem, že nemohl uhnout, jelikož jej omezovala pravidla výjezdového pruhu. Komisaři se přeci jen shodli, že výjezd z boxů není v Mugellu ideální a udělili Pérezovi mírný trest jedné ztracené pozice na startu nedělního závodu.

„Je to úzký a dlouhý pruh po výjezdu z boxů,“ bránil se Pérez. „Jsme tu poprvé. Komisaři si myslí, že by se to mělo změnit, jelikož je ten pruh příliš dlouhý.“

„Nemáte možnost dostat se do potřebného úhlu v nájezdu do první zatáčky, což může vést k nehodám.“

Sergio Pérez během pátečních jízd zbrzdil i Romaina Grosjeana. Opět se jednalo o incident v první zatáčce, oba jezdci z něj ale vyšli bezúhonně.

Norris havaroval

V druhém tréninku na výjezdu ze zatáčky Poggiosecco vyjel Lando Norris kolem mimo trať, což jej roztočilo a Brit ztratil kontrolu nad vozem. Oranžový mclaren skončil v ochranné bariéře.

Norrisovi se nic nestalo, vůz do boxů nedovezl. Kvůli nehodě byl druhý trénink na chvíli pozastaven. Lando Norris se na závodní trať už nevrátil a zakončil den na 14. místě.

„Náraz byl horší, než to vypadá,“ řekl novinářům Norris. „Myslím si, že jsem poškodil sloupek řízení a asi trochu záď vozu, nejedná se však o nic velkého.“

„Není to katastrofa, mohlo to skončit hůře – mám štěstí. Byla to malá chyba, která nás stála mnoho času z delší jízdy.“

Obecně si jízdu v Mugellu mladý britský závodník pochvaluje, okruh je ale podle něj fyzicky velmi náročný. Rozhodně si však nestěžuje, na závod se Brit těší.

Red Bull se po Monze vzpamatoval

VC Itálie se rudému býkovi nezdařila – minimálně ne hlavnímu týmu (Pierre Gasly oslavoval vítězství pro AlphaTauri). Max Verstappen odstoupil a Alexander Albon dojel mimo body.

V Mugellu se ale Red Bullu opět daří. V druhém tréninku skončili Max Verstappen a Alex Albon na 3., respektive 4. místě.

„Mám radost z toho, jak se tu auto projevuje,“ potvrdil po pátečních jízdách Verstappen. Nizozemec na druhého Lewise Hamiltona ztratil jen 39 tisícin sekundy, na vedoucího Bottase ztratil 246 tisícin sekundy.

„Je to hodně dobrá trať. Je tu hodně rychlých zatáček a jezdit tu s monopostem F1, kupříkladu zatáčky Arrabbiata 1 a 2, které můžete jednoduše projet na plný plyn, to je něco skvělého a opravdu si to během jízdy užívám.“

Alexander Albon na svého týmového kolegu ztratil přes tři čtvrtě sekundy, přesto si páteční trénink pochvaluje. Brit s thajskou licencí potřebuje vyladit poslední drobnosti především v oblasti vyvážení.

„Bylo to v pohodě,“ prozradil o svém dni Albon. „Jen potřebuju lepší vyvážení, ale jsem relativně spokojený. V Monze jsme se trápili, tahle trať nám ale sedí o poznání lépe, takže držím palce, ať se vše vrátí do zajetých kolejí.“

Mercedes na čele, Bottas je naplněn optimismem

Již tradičně skončily na čele druhého tréninku oba černé šípy. Valtteri Bottas zajel nejrychlejší čas v obou trénincích, Lewis Hamilton se ale dopoledne umístil až na čtvrtém místě.

„Nemáme tu čas na hraní,“ myslí si šestinásobný mistr světa. „Je to opravdu vážná trať. Jsou tu jen středně rychlé a rychlé zatáčky, nedostanete se níže než na třetí/čtvrtý rychlostní stupeň. Je to opravdu rychlé.“

„Není tu tolik výběhových zón, obzvlášť pak v osmé a deváté zatáčce. Když jsem se vracel do boxů, viděl jsem, jak rychle tam jedeme. Jen se modlím, aby pneumatiky vydržely.“

„Snažím se tlačit na limit, některé sektory se mi daří – například ten poslední, ten mám vychytaný. S ním jsem spokojený. První dva sektory jsou komplikovanější, hlavně ten první. Max a Valtteri jsou tu velmi silní, takže budu mít na večer hodně práce.“

Valtteri Bottas si Mugello užívá, pro závod je plný optimismu.

„Byla to zábava, užil jsem si každé kolo,“ usmíval se po trénincích Bottas. „Stále můžeme v čase na kolo získat jak z auta, tak ze mě. Je to jedna z fyzicky nejnáročnějších tratí.“

„Celá první sekce s rychlými šikanami je úžasná, stejně jako druhý sektor. Jsem velmi optimistický.“

Sdílejte na:
Zavřít