Esteban Ocon se při Velké ceně Monaka v prvním kole srazil se svým týmovým kolegou Pierrem Gaslym. Za toto počínaní obdržel dva trestné body a penalizaci pěti míst na startovním roštu ve VC Kanady.
Esteban Ocon byl potrestán penalizací pěti míst na startovním roštu na VC Kanady a dvěma trestnými body za kolizi v prvním kole Velké ceny Monaka se svým týmovým kolegou z týmu Alpine Pierrem Gaslym.
V zatáčce Portier se Ocon vřítil na vnitřní stranu, kde kolidoval s druhým monopostem francouzské stáje, jejich kola se vzájemně střetla a monopost Ocona byl vymrštěn vysoko do vzduchu, když byl závod přerušen červenou vlajkou kvůli velké nehodě Sergia Péreze, Kevina Magnussena a Nica Hülkenberga.
Francouz se vrátil do boxů, ale poškození jeho monopostu A524 bylo příliš závažné na to, aby mohl pokračovat v závodě, a Pierre Gasly dojel po restartu na desátém místě. Alpine během tohoto závodního víkendu ukázal záblesky tempa v pro ně dosud nepovedeném začátku sezóny.
Francouzská televize Canal+ uvedla, že se šéf Alpinu Bruno Famin důrazně ohradil proti tomuto incidentu Ocona, který byl čtvrtým odstoupivším jezdcem v úvodním kole.
Podle názoru komisařů byl tento manévr „přehnaně ambiciózní“ a francouzský pilot za něj „nese plnou vinu“, přičemž mu byla udělena standardní desetivteřinová penalizace.
Protože však závod nedokončil, byl tento trest změněn na propad o pět míst na startovním roštu pro VC Kanady. Vítěz VC Maďarska z roku 2021 má nyní také tři trestné body na licenci.
Ocon se k incidentu vyjádřil tak, že podle něj hrála roli chaotičnost prvního kola.
„Snažili jsme se vrátit auto do garáže, abychom opravili poškození, ale bohužel bylo poškození příliš velké a nemohli jsme znovu odstartovat,“ řekl Ocon médiím.
„Bylo to chaotické první kolo a doufám, že tým později získá nějaké body (Pierre Gasly dokončil na 10. místě a získal jeden bod – pozn. red.). Určitě si vše projdeme a pokusíme se na dalším závodě zajet lépe. Vím, že si musíme dávat pozor, ale zároveň se snažíme na 120 %, abychom se já i Pierre (Gasly – pozn. red.) dostali do první desítky. V kvalifikaci hodně tlačíme na pilu a chyby se stávají. Tak to je.“
Francouz se týmu za nehodu omluvil a převzal za ni odpovědnost.
„Dnešní incident byl mou chybou, mezera byla nakonec příliš malá a já se za to týmu omlouvám. Doufám, že dnes tým zaslouženě skončí na bodovaném umístění,“ napsal na sociální síti X.
Today’s incident was my fault, the gap was too small in the end and I apologise to the team on this one. Hoping for a deserved points-finish for the team today.
— Esteban Ocon (@OconEsteban) May 26, 2024
Při reflexi vzniklého poškození Ocon popsal, že hlavním problémem byla převodovka.
„Převodovka byla největším poškozením a bez ní bychom se byli schopni vrátit a být na jedenáctém místě.“
„V Budapešti (v roce 2023 po další kolizi v prvním kole s Gaslym – pozn. red.) jsem měl velkou nehodu a cítil jsem to týden a myslím, že ten byl lepší, ale tady byl rozdíl v tom, že prasklo zavěšení. To mi asi dodalo trochu pružnosti při dopadu. Záď je v pořádku, ale je to prostě nešťastný incident a není dobré, že auto odstupuje.“