Ocon obdržel penalizaci 5 míst na startu VC Kanady

Ocon obdržel penalizaci 5 míst na startu VC Kanady

Esteban Ocon se při Velké ceně Monaka v prvním kole srazil se svým týmovým kolegou Pierrem Gaslym. Za toto počínaní obdržel dva trestné body a penalizaci pěti míst na startovním roštu ve VC Kanady.

Esteban Ocon byl potrestán penalizací pěti míst na startovním roštu na VC Kanady a dvěma trestnými body za kolizi v prvním kole Velké ceny Monaka se svým týmovým kolegou z týmu Alpine Pierrem Gaslym.

V zatáčce Portier se Ocon vřítil na vnitřní stranu, kde kolidoval s druhým monopostem francouzské stáje, jejich kola se vzájemně střetla a monopost Ocona byl vymrštěn vysoko do vzduchu, když byl závod přerušen červenou vlajkou kvůli velké nehodě Sergia Péreze, Kevina Magnussena a Nica Hülkenberga.

Francouz se vrátil do boxů, ale poškození jeho monopostu A524 bylo příliš závažné na to, aby mohl pokračovat v závodě, a Pierre Gasly dojel po restartu na desátém místě. Alpine během tohoto závodního víkendu ukázal záblesky tempa v pro ně dosud nepovedeném začátku sezóny.

Francouzská televize Canal+ uvedla, že se šéf Alpinu Bruno Famin důrazně ohradil proti tomuto incidentu Ocona, který byl čtvrtým odstoupivším jezdcem v úvodním kole.

Podle názoru komisařů byl tento manévr „přehnaně ambiciózní“ a francouzský pilot za něj „nese plnou vinu“, přičemž mu byla udělena standardní desetivteřinová penalizace.

Protože však závod nedokončil, byl tento trest změněn na propad o pět míst na startovním roštu pro VC Kanady. Vítěz VC Maďarska z roku 2021 má nyní také tři trestné body na licenci.

Ocon se k incidentu vyjádřil tak, že podle něj hrála roli chaotičnost prvního kola.

„Snažili jsme se vrátit auto do garáže, abychom opravili poškození, ale bohužel bylo poškození příliš velké a nemohli jsme znovu odstartovat,“ řekl Ocon médiím.

„Bylo to chaotické první kolo a doufám, že tým později získá nějaké body (Pierre Gasly dokončil na 10. místě a získal jeden bod – pozn. red.). Určitě si vše projdeme a pokusíme se na dalším závodě zajet lépe. Vím, že si musíme dávat pozor, ale zároveň se snažíme na 120 %, abychom se já i Pierre (Gasly – pozn. red.) dostali do první desítky. V kvalifikaci hodně tlačíme na pilu a chyby se stávají. Tak to je.“

Francouz se týmu za nehodu omluvil a převzal za ni odpovědnost.

„Dnešní incident byl mou chybou, mezera byla nakonec příliš malá a já se za to týmu omlouvám. Doufám, že dnes tým zaslouženě skončí na bodovaném umístění,“ napsal na sociální síti X.

Při reflexi vzniklého poškození Ocon popsal, že hlavním problémem byla převodovka.

„Převodovka byla největším poškozením a bez ní bychom se byli schopni vrátit a být na jedenáctém místě.“

„V Budapešti (v roce 2023 po další kolizi v prvním kole s Gaslym – pozn. red.) jsem měl velkou nehodu a cítil jsem to týden a myslím, že ten byl lepší, ale tady byl rozdíl v tom, že prasklo zavěšení. To mi asi dodalo trochu pružnosti při dopadu. Záď je v pořádku, ale je to prostě nešťastný incident a není dobré, že auto odstupuje.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formule 1 mě upoutala, když jsem jako malý sledoval souboje Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa. Od té doby jsem se začal o královnu motorsportu více zajímat a propadl jsem tomu. Baví mě čtení knih o historii tohoto sportu a biografie bývalých jezdců F1.

Další články autora →