Norris: Verstappenův úkol je mě porážet, ne vyhrávat závody

Norris: Verstappenův úkol je mě porážet, ne vyhrávat závody

Lando Norris souhlasil s tím, že jediným úkolem Maxe Verstappena ve zbytku sezóny 2024 je porážet ho v závodech. Co je úkolem britského jezdce? A jak vidí spornou situaci ze závěru Velké ceny USA?

Red Bull se ve Spojených státech díky modernizaci podlahy ukázal ve velmi dobrém světle. Max Verstappen opanoval sprint v Austinu, což bylo jeho první vítězství v závodě od červnové Velké ceny Španělska.

Po Norrisově pětivteřinové penalizaci za předjetí Verstappena mimo trať ve 12. zatáčce byl Nizozemec opět klasifikován nad Britem, což mu zajistilo navýšení náskoku v šampionátu na 57 bodů. Norris uvedl, že Verstappen momentálně přikládá mnohem menší význam vítězstvím a nyní se soustředí na to, aby jednoduše porazil Norrise.

„Viděli jsme, že Maxovi je jedno, jestli vyhraje, nebo bude druhý či třetí, jeho jediným úkolem bylo porazit mě, a to se mu podařilo, takže po této stránce odvedl dobrou práci. Hodně jsem se bavil a respektoval jsem bitvu, kterou jsme svedli. Přesto skončil lépe, ale jsem to já, kdo ho musí porážet. Takže některé drobnosti musím změnit, ale nemusím měnit celý svůj přístup,“ přiznal britský jezdec, který je aktuálně stále nejbližší překážkou na Verstappenově cestě ke čtvrtému titulu mistra světa.

„Stále se držím stranou a vyhýbám se kolizím. Spousta věcí se mohla proměnit v horší věci, jako jsou větší propady. Vyhýbám se jim, někdy mohly moje závody skončit dříve, než skončily. Zapletení se do kolizí, jako je zatáčka 1 nebo 12, mohlo snadno způsobit, že je Max v mnohem silnější pozici než já, takže je na mně a na týmu, abychom se to pokusili překonat,“ popsal jezdec McLarenu.

Norris se ještě jednou vrátil k incidentu ze závěru Velké ceny USA, kdy dostal za předjetí mimo trať penalizaci a dostal se v pořadí za svého soupeře. Dle něj vidí veřejnost celou situaci velmi jednoduše. Nemohl riskovat vrácení pozice, jelikož neznal stanovisko ředitelství závodů a domnívá se, že by kvůli špatnému stavu pneumatik neměl další možnost na předjížděcí manévr.

Dodal, že tým podporuje jeho názor na incident v Austinu a prohlásil, že prostě dělal to, co v danou chvíli považoval za nejlepší.

„Pro lidi je příliš snadné říct, abych vrátil místo. Moje pneumatiky se stále více zahřívaly a stále více mi ujížděly. Rozdíl v mém tempu oproti Maxovi se snižoval, takže kdybych ho pustil zpět, nemusela být šance se před něj znovu dostat. Vždy se jen snažím dělat to, co považuji v danou chvíli za nejlepší a v rámci pravidel, která považuji za správná. Někdy je to těžké, proto jsem to diskutoval s týmem. Ideální by bylo, kdyby stewardi řekli: ‚Nemyslíme si, že je to správné, vraťte pozici.‘ To by bylo mnohem jednodušší, ale tak to nefunguje. Věřil jsem, že jsem v právu, a požádal jsem tým o potvrzení a oni věřili, že jsme v právu. Proto jsem pokračoval. Myslím, že jako tým odvádíme dobrou práci, myslím, že náš přístup je správný, ale někdy se na vrchol prostě nedostanete,“ popsal Norris.

Nyní už je však třeba hodit problémy z minulého týdne za hlavu a plně se soustředit na závodní víkend, který startuje již v pátek ve 20:30 hodin na mexickém okruhu. Velká cena Mexika je poté na programu v neděli 27. října od 21 hodin.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka ekonomky, kterou však velmi táhne psaní sportovních článků. V motorsportu ji nejvíce baví pokrývat cestu mladých talentů až na samotný vrchol. Kromě motorsportu píše články z hokeje, zimních sportů či tenisu.

Další články autora →