Noční závod v Kataru byl pro formuli 1 velmi netradiční, protože Pirelli nařídilo maximální možný stint na pneumatikách na 18 kol kvůli možným defektům. Reálně tak tým musely se připravit minimálně na třízastávkovou strategii, protože pilot, který by nařízení nedodržel, tak by byl diskvalifikován. Vítězem se stal Max Verstappen, druhý se umístil Oscar Piastri a na třetím místě skončil Lando Norris.
Ještě před závodem mechanici Ferrari objevili na monopostu Carlose Sainze únik paliva a španělský pilot do závodu vůbec nedostartoval. Další jediná změna byla v tom, že Sergio Pérez startoval z boxové uličky.
Jediný Lewis Hamilton z top 5 startoval na červených pneumatikách, jinak byli ostatní piloti na středně tvrdých pneumatikách.
Start si pohlídal Max Verstappen. Naopak katastofa u Mercedesu – jezdci Stříbrných šípů se střetli v první zatáčce, konkrétně George Russell narazi do zadní části monopostu Lewise Hamiltona a ten skončil v kačírku v první zatáčce. Pro sedminásobného mistra světa závod skončil! Jeho týmový kolega zamířil do boxů, kde mu mechanici vyměnili pneumatiky a propadl se na poslední pozici. Byl aktivován safety car.
Top 5 následně bylo: Max Verstappen, Oscar Piastri, Fernando Alonso, Charles Leclerc a Esteban Ocon.
Na začátku 4. kola během safety caru zajeli první jezdci k mechanikům na výměnu pneumatik. Na konci kola pak byl závod restartován. Max Verstappen si okamžitě udělal náskok 1 sekundu na Oscara Piastriho.
Nico Hülkenberg dostal penalizaci v podobě 10 sekund za start ze špatné startovní pozice.
Na konci 9. kola byl v boxech Júki Cunoda, první pilot, který stavěl po safety caru. Mezitím George Russell se postupně probíjel polem, byl už na desáté pozici.
Fernando Alonso byl ve 12. kole v boxech a obul další středně tvrdé penumatiky, propadl se na patnáctou pozici. U svých mechaniků byl i Esteban Ocon.
O kolo později zajeli do boxů Oscar Piastri a Charles Leclerc, oba nasadili žluté pneumatiky a propadli se na třináctou, respektive čtrnáctou pozici. Monačan se dokázal overcutem dostat před Fernanda Alonsa. Španěl ale reagoval okamžitě a předjel Charlese Leclerca.
Na začátku 14. kola byli v boxech Lando Norris a vrátil se za Charlese Leclerca.
Na konci 17. kola zajeli poprvé do boxu Max Verstappen a Sergio Pérez, obuli středně tvrdou sadu pneumatik. Max Verstappen se propadl na druhou pozici, Mexičan byl šestnáctý. Vedení dočasně převzal Alex Albon, který stavěl v 19. kole. Zároveň Lando Norris dokázal předjet Charlese Leclerca.
Všichni piloti, kteří stavěli během úvodního safety caru zajeli podruhé do boxu: Valtteri Bottas, Lace Stroll, Kevin Magnussen a Liam Lawson.
Oscar Piastri, Charles Leclerc a Esteban Ocon zamířili na konci 25. kola pro svůj druhý pitstop. Australan zůstal na středně tvrdých pneumatikách, Monačan a Francouz nasadili bílé pneumatiky.
O kolo později reagovali Fernando Alonso a Pierre Gasly. Oba nazuli tvrdou sadu pneumatik. Sergio Pérez dostal penalizaci v podobě 5 sekund za překročení traťových limitů.
Na konci 27. kola byl v boxech Lando Norris a vrátil se na šestou pozici.
V 32. kole zamířil podruhé do boxů Sergio Pérez, odpykal si penalizaci a vrátil se na dvanáctou pozici.
O kolo později byl potřetí v boxech George Russell, obul tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na šestou pozici. Fernando Alonso byl ve 33. kole mimo trať v kačírku! Španěl se propadl na sedmou pozici.
Na konci 34. kola byl podruhé u svých mechaniků Max Verstappen, obul tvrdou sadu pneumatik a neztratil pozici.
Logan Sargeant se vůbec necítil dobře, Williams mu nařídil, ať zajede do boxů, ale Američan řekl, že chce pokračovat.
Sergio Pérez obdržel druhou penalizaci v podobě 5 sekund za překročení traťových limitů.
Ve 40. kole byli v boxech Valtteri Bottas, Lanco Stroll, Kevin Magnussen, Liam Lawson a Nico Hülkenberg – tito piloti už nemusí do konce závodu stavět.
Logan Sargeant na konci 41. kola zamířil do boxů a odstoupil ze zdravotních důvodů. Jeho týmový inženýr ho ujišťoval, že není žádná ostuda odstoupit kvůli tomu, že se necítí dobře.
Na konci 43. kola byl potřetí u svých mechaniků Oscar Piastri a Charles Leclerc. Australan obul tvrdou sadu pneumatik, Monačan žlutou. Lance Stroll a Pierre Gasly mezitím dostali penalizaci 5 sekund za překročení traťových limitů.
O kolo později zamířil naposledy do boxů Lando Norris, obul tvrdou sadu pneumatik a vrátil se těsně za svého týmového kolegu. V boxech byl i Fernando Alonso.
V 47. kole dostal Lando Norris příkaz, že má držet pozici a nesnažit se útočit na svého týmového kolegu. Samozřejmě se to britskému jezdci nelíbilo a zajel nejrychlejší kolo.
Dalším pilotem, který dostal penalizaci za traťové limity, byl Alex Albon.
Na konci 50. kola byl v boxech George Russell, nazul červenou sadu pneumatik, vrátil se na čtvrtou pozici a jal se stíhat oba McLareny.
O kolo později byl naposledy v boxech Max Verstappen, obul žlutou sadu pneumatik a vrátil se do vedení.
Lance Stroll a Pierre Gasly dostali další penalizaci za traťové limity.
Vítězem závodu se stal Max Verstappen.
Pořadí | Jezdec | Tým | Ztráta v cíli |
1 | Max Verstappen | RED BULL | 1:27:39.168 |
2 | Oscar Piastri | MCLAREN | +4.833s |
3 | Lando Norris | MCLAREN | +5.969s |
4 | George Russell | MERCEDES | +34.119s |
5 | Charles Leclerc | FERRARI | +38.976s |
6 | Fernando Alonso | ASTON MARTIN | +49.032s |
7 | Esteban Ocon | ALPINE | +62.390s |
8 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO | +66.563s |
9 | Kuan-jü Čou | ALFA ROMEO | +76.127s |
10 | Sergio Pérez | RED BULL | +80.181s |
11 | Lance Stroll | ASTON MARTIN | +81.652s |
12 | Pierre Gasly | ALPINE | +82.300s |
13 | Alexander Albon | WILLIAMS | +91.014s |
14 | Kevin Magnussen | HAAS | +1 kolo |
15 | Júki Cunoda | ALPHATAURI | +1 kolo |
16 | Nico Hülkenberg | HAAS | +1 kolo |
17 | Liam Lawson | ALPHATAURI | +1 kolo |
NC | Logan Sargeant | WILLIAMS | DNF |
NC | Lewis Hamilton | MERCEDES | DNF |
NC | Carlos Sainz | FERRARI | DNF |