Italský dodavatel pneumatik Pirelli zveřejnilo predikce ohledně nejrychlejších strategií pro závod ve Španělsku.
Pirelli do Španělska přivezlo nejtvrdší směsi pneumatik, a to konkrétně C1, C2 a C3. Prvních devět pilotů startuje na měkké sadě včetně Daniela Ricciarda, který dostal penalizaci v minulém závodě. Zbytek startovního pole si může vybrat. Závod má 66 kol.
„Nejrychlejší na papíře je dvouzastávková strategie. Startovat na měkké směsi a odkroužit 22 kol, další stint na měkké sadě po 23 kol a následně střední pneumatiky do konce závodu,“ uvedlo Pirelli.
If anyone’s hungry here are the 🍩s still available for tomorrow’s #SpanishGP. #Fit4F1
More: https://t.co/lWBbIkns4x pic.twitter.com/M93Eg2Fc9t
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) May 11, 2019
Nicméně italský výrobce pneumatik upozornil na to, že týmy se budou snažit mířit na jednu zastávku v boxech, protože se v Barceloně špatně předjíždí.
„Teoreticky nejrychlejší jednazastávková strategie je, že pilot odstartuje na měkké směsi a odjede na ní 27 kol (bude se muset o své pneumatiky pečlivě starat) a následně nasadí tvrdé pneumatiky až do konce závodu.“¨
„Méně výhodná strategie, která je v celku podobná všem ostatním strategiím, je start na pneumatikách střední tvrdosti a odjet na nich 30 kol a následně použít tvrdou směs na zbylých 36 kol. Nicméně nikdo z top 10 pilotů tuhle strategii nebude moct vyzkoušet,“ dodalo Pirelli.