McLaren krátce po konci sezóny navázal novou spolupráci. Značka vyrábějící energetické nápoje, Monster Energy, po několika letech opouští Mercedes a od roku 2024 bude sponzorovat McLaren.
Moster Energy byl sponzorem Mercedesu od roku 2010 a během čtrnácti let se jejich logo objevovalo na přilbách a závodních kombinézách jezdců. Od příští sezóny už Stříbrné šípy nebudou spolupracovat se značkou energetických nápojů, jelikož přechází k McLarenu.
Předpokládá se, že tento rozchod nebude mít vliv na osobní dohodu, kterou má Monster Energy s Lewisem Hamiltonem.
Monster Energy také již oznámila, že má v plánu několik „opravdu zajímavých programů“ s piloty od McLarenu – Landem Norrisem a Oscarem Piastrim.
Rodney Sacks, předseda představenstva a jeden z výkonných ředitelů společnosti Monster Energy, řekl: „Rádi bychom vyjádřili upřímné uznání týmu Mercedes, a zejména Totu Wolffovi, za partnerství, které trvá již více než deset let a díky němuž společně slavíme úžasné úspěchy. Přejeme týmu hodně štěstí v nadcházejících šampionátech.“
„Společnost Monster Energy je hrdá na to, že může začít tuto novou kapitolu své cesty v F1 s týmem McLaren Racing. Společnost Monster se zaměřuje na zlepšování zážitků fanoušků a na spolupráci s týmem světové úrovně a jeho elitními jezdci, abychom mohli sdílet naši vášeň s celosvětovým publikem F1. S Landem a Oscarem plánujeme několik opravdu vzrušujících programů a těšíme se, že od roku 2024 budeme závodit společně.“
McLaren má sponzorské smlouvy například s firmami Dell, Google, Jack Daniels, Hilton a dalšími.
„Jsme potěšeni, že od příští sezóny můžeme spojit síly s ikonickou značkou Monster Energy,“ prohlásil šéf týmu McLaren, Zak Brown. „Monster se zaměřuje na oslavu sportovců prostřednictvím odvážných nápadů a vytváření úžasného obsahu, takže se nemůžeme dočkat, až prozkoumáme nápady a najdeme nové způsoby, jak zaujmout a pobavit naše fanoušky.“
Proč Monster Energy přešel k McLarenu?
V poslední době vypadá, že se čím dál tím víc značek ve formuli 1 snaží upřednostňovat fanouškovskou základnu týmů a jejich zapojení než jejich závodní výkony. McLaren díky své nejmladší jezdecké sestavě přitahuje mnoho mladých lidí a podle studie Fifty se zjistilo, že právě McLaren je nejoblíbenějším týmem mezi fanoušky generace Z. Monster Energy označila Gen Z za klíčovou cílovou demografickou skupinu, a právě její spotřebitelé budou mít v příštím desetileté kupní sílu ve výši 143 miliard dolarů.
Mercedes je mimo jiné jedním z nejdražších sponzorských týmů. To může být dalším důvodem, proč se značka Monster Energy rozhodla změnit týmy.
Zdroje článku:
https://www.motorsportweek.com/2023/11/29/mclaren-prises-monster-energy-f1-deal-away-from-mercedes/https://www.linkedin.com/posts/charlotte-mcging-ba86b8168_sportspartnerships-sportssponsorship-motorsport-activity-7135548775988625408-IUM3/?utm_source=share&utm_medium=member_android&fbclid=IwAR39yx9umgYX7ZtWx6iHC50H67Cv2a8lOwQiUpjrfzu3pQj4DUYStRBtKEM