Stříbrné šípy se po pátečních problémech rozhodly, že se vrací ke starší specifikaci podlahy. Mercedes měl totiž pochybnosti ohledně získané výkonnostní výhody.
Tým z Brackley zažil na okruhu Spa-Francorchamps neuspokojivé páteční tréninky, kdy se George Russell i Lewis Hamilton necítili zcela spokojeni s tím, jak se jejich vozy W15 chovají, protože skončili s více než sekundovou ztrátou na nejlepší. A to i přesto, že německá stáj upravovala nastavení vozu během dne, jezdci Mercedesu ztráceli až 0,9 sekundy na rovinkách oproti soupeřům.
Do Belgie Stříbrné šípy přijely s očekáváním, že budou podobně silní jako na okruhu Silverstone, což se ale nepotvrdilo. Tým se nakonec rozhodl po pátečním večeru a práci na simulátoru, že vylepšení podlahy nepřinesly jednoznačnou výhodu, a proto se vrací ke starší specifikaci.
K tomuto rozhodnutí přispělo i předpověď počasí, kdy se očekává déšť a jezdci potřebují mít důvěru v monopostu a v případě nehody se zvyšuje pravděpodobnost nedostatku náhradních dílů.
Technický ředitel Mercedesu Andrew Shovlin před víkendem prohlásil, že tým očekává, že podlaha přinese výhodu.
„Hlavní věcí je podlaha. Je to jen další krok ve vývoji, který jsme sem (do Belgie – pozn. red.) mohli přinést. Je také příjemné dostat na auto nějaké nové díly, protože realita finančního stropu je taková, že se neustále snažíte díly opravovat. Doufejme, že to bude krok vpřed.“