V Mercedesu je po pátečních trénincích mrzutá nálada, jelikož čekali, že na tom budou co do rychlosti mnohem lépe, avšak na čelo ztráceli téměř vteřinu. A to do Francie jeli jakožto favorité na vítězství.
Poté, co v Rakousku dokázali držet tempo s konkurencí, tak si od víkendu v Le Castellet slibovali hodně. Dokonce byli označováni za favority na vítězství, avšak v pátek přišla studená sprcha. V prvních volných jízdách ztratil čtvrtý George Russell na nejrchlejšího Charlese Leclerca 0.951 vteřiny. Ve druhém voze seděl namísto Lewise Hamiltona Nyck de Vries, který měl manko téměř 1,5 vteřiny, což je opravdu hodně.
Ani druhý trénink neprobíhal podle představ, tam sice Russell nepatrně zrychlil, ale přesto ztráta na prvního Carlose Sainze čítala sedm desetin, Hamilton skončil další dvě desetiny za ním.
Seminásobný šampion si uvědomuje, že je před nimi spoustu práce. „Auto tu není dechberoucí a vskutku nevíme proč. Ale jsem si jistý, že přes noc trochu postoupíme. Tak doufám, že to tak bude i zítra.“
Kde je největší kámen úrazu?„Všude. Zkrátka v každé zatáčce. Musíme se pořádně podívat na data. Ale vypdá to, že nám dnes scházel přítlak. Ala jinak je to v pořádku,“ zhodnotil Hamilton, který je empatický vůči pomalejším soupeřům. „Obecně si myslím že tato generace auta rozhodně není zdaleka tak dobrá, jako bývala, pokud jde o přilnavost a další věci, které jsme měli v minulosti. Ale je to také první rok této generace. Jsem si jistý, že se to v průběhu let zlepší. Máme co dělat. Tento víkend jsme o něco dál, než jsme čekali.“
Russell: Závodní rychlost je lepší než rychlost na jedno kolo
Mladý Brit je přesvědčený, že v závodě mají mnohem větší šance, než v kvalifikaci. „Myslím si, že naše rychlost vysokou spotřebovou paliva než s nízkou, takže se musíme ujistit, že to pro zítřek optimaluzujeme tak, aby mezi námi a první čtyřkou nebyla žádná středopolová auta.“
„Ale myslím si, že Ferrari je nejspíš silnější než my a Max vypadá jako obvykle velmi rychle. Takže máme co dělat,“ dodal.