
Mezinárodní automobilová federace si po Velké ceně Miami vybrala McLaren k hloubkové technické kontrole. Zaměřila se na jeho zadní brzdy, které mohou být klíčem k výjimečnému zacházení s pneumatikami. Ostatní týmy začínají být podezřívavé.
Kromě standardních technických kontrol, které probíhají po každém závodě formule 1, podléhá jeden z vozů první desítky také důkladnější inspekci vedené technickým delegátem Jo Bauerem. V Džiddě například padla volba na Red Bull Maxe Verstappena, u nějž byly zkoumány soustavy sání vzduchu do motoru, systém mazání a chlazení, chlazení stlačeného vzduchu a připojené senzory i kabeláž směrem k jednotné ECU.
Po závodě v Miami se tímto vozem stal McLaren MCL39. Zatím není potvrzeno, zda šlo o monopost Landa Norrise či Oscara Piastriho.
Mezinárodní automobilová federace podle dostupných informací detailně zkoumala zadní brzdový systém McLarenu. Právě tato oblast vzbuzuje pozornost ostatních týmů, neboť McLaren dokáže udržet pneumatiky v optimálním teplotním rozmezí i za extrémních podmínek. To zůstává pro soupeře záhadou.
Přestože FIA podobné prohlídky provádí pravidelně, není zcela jasné, proč tentokrát padla volba právě na tuto část vozu. Výběr obvykle vychází z kombinace odborného úsudku, podezřele zlepšených výkonů nebo podnětů od ostatních týmů.
Výsledky kontroly zatím zveřejněny nebyly, očekávají se až ve středu před Velkou cenou Emilia Romagna. Vzhledem k tomu, že technický delegát zatím nepředložil žádné hlášení sportovním komisařům, lze předpokládat, že porušení pravidel odhaleno nebylo.
Mimo stručného výčtu prověřovaných komponent nebude FIA zveřejňovat žádné další podrobnosti, pokud kontrolovaný systém odpovídá technickým pravidlům. Podle zákulisních zpráv vzneslo několik týmů pochybnosti ohledně chlazení brzdového bubnu u McLarenu. Právě ten by mohl zásadním způsobem ovlivňovat teplotní režim pneumatik.
Podle dostupných informací by měl Red Bull dokonce dodat FIA termovizní snímky McLarenu, které ukazují znatelně nižší teplotu brzd oproti ostatním vozům.
Po závodě v Miami, který McLaren ovládl suverénním doublem s náskokem přes 30 sekund na konkurenci, pochválil šéf týmu Andrea Stella práci inženýrů.
„Kdykoliv jsou podmínky pro pneumatiky náročné, především z hlediska přehřívání, náš vůz odvádí skvělou práci a drží pneumatiky ve velmi dobrém okně. Navíc je na pneumatiky šetrný. Za tím stojí opravdu kvalitní inženýrství. Dívali jsme se komplexně na všechny vlastnosti vozu, které mohou ovlivnit chování pneumatik,“ uvedl Stella pro média.
„Chtěl bych využít příležitosti a ocenit práci inženýrů McLarenu. Nejen že tyto faktory identifikovali, ale navrhli je prakticky tak, aby přinesly výhodu. A zároveň zvládli ovládnout oblast, která ve formuli 1 stále připomíná trochu černou magii – práci s pneumatikami. Jsem opravdu hrdý na celý tým i na naše jezdce, kteří byli součástí tohoto procesu.“
Řekl bych, že především za horka má náš vůz ještě jednu klíčovou vlastnost – chladicí systém. I přesto, že máme relativně uzavřenou karoserii, dosáhli jsme díky inženýrské práci skvělého chladicího řešení. V takových podmínkách je vidět, že kvalita inženýrství u McLarenu dosáhla úrovně, která dokáže přinést reálnou výhodu,“ dodal šéf týmu McLaren.