
McLaren čelí nařčením z přílišné pružnosti zadního křídla, ale Lando Norris jakékoliv porušení pravidel odmítá. Tvrdí, že Red Bull by se měl raději soustředit na vlastní výkon než hledat výmluvy.
Skvělá forma McLarenu v úvodních závodech letošní sezóny vyvolala spekulace o tom, zda tým z Wokingu nenaráží na hranice pravidel, pokud jde o pružnost některých částí vozu.
Tým už byl v hledáčku FIA loni v Baku, kde si fanoušci a experti všimli, že se mezera ve slotu zadního křídla Oscara Piastriho při vysoké rychlosti zvětšuje – připomínala tak jakési „mini DRS“. FIA následně přiměla McLaren k úpravě designu a od letošního ročníku pravidla dále zpřísnila.
Nedávno ale pozornost znovu přitáhl příspěvek Jose Verstappena, otce úřadujícího mistra světa, který na síti X sdílel video údajně ukazující, že zadní křídlo McLarenu MCL39 se na trati v Suzuce ohýbá víc než u Red Bullu RB21.
Max Verstappen sám k tomu poznamenal jen stručně: „Já pravidla netvořím.“
Od devátého závodu sezóny ve Španělsku navíc vstoupí v platnost nové technické směrnice zaměřené na přední křídla, jejichž pružení má být přísněji sledováno. Red Bull už teď varuje, že tato změna může být „významná“.
Lando Norris ale veškeré pochybnosti o legalitě McLarenu jednoznačně odmítl a vyzval Red Bull, aby se místo stížností zaměřil na vlastní výkonnost.
„Myslím, že lidé si to vykládají úplně špatně. Jsme naprosto v souladu s pravidly. Děláme dobrou práci,“ uvedl Norris v Bahrajnu. „Red Bull měl dost času udělat to samé co my, ale neudělal. Měli by se spíš snažit dělat věci lépe, než si pořád stěžovat.“
Britský jezdec zároveň zdůraznil, že všichni v paddocku se pohybují na hraně pravidel a vyvrátil podezření, že by McLaren používal nelegální technologii.
„Pravidla jsou daná. My je dodržujeme a to je vše, co můžete chtít. Red Bull taky dělá spoustu věcí, kterými posouvají limity stejně jako my.“
K samotným videím, která měla údajně dokazovat pružení zadního křídla, přistupuje Norris s velkým odstupem.
„A ti, co sledují ta videa, o tom stejně nic neví. Jak ví, že se ohýbá právě zadní křídlo? Neví. Klidně to může být celé auto. Lidé si prostě vymýšlí, ale ve skutečnosti vůbec netuší,“ uzavřel.