Max Verstappen navázal na loňský rok a vyhrál v Bahrajnu

Max Verstappen navázal na loňský rok a vyhrál v Bahrajnu

Úvodní ročník nové sezóny vyhrál dominatně Max Verstappen s náskokem přes 22 sekund, druhý se umístil Sergio Pérez a na třetím místě skončil Carlos Sainz. Závod se obešel bez safety caru.

Novinkou pro letošní rok je to, že jezdci mohou aktivovat DRS systém již po prvním kole.

Start si pohlídal Max Verstappen před dotírajícím Charlesem Leclercem, který se pokoušel zaútočit do první zatáčky. Naopak Lance Stroll se propadl až na poslední pozici po kontaktu s monopostem Haasu. V boxech po prvním kole byl Nico Hülkenberg, který musel vyměnit poškozené přední křídlo po zmíněném kontaktu s monopostem Aston Martinu.

Ve třetím kole se dostal na druhou pozici George Russell před Charlese Leclerca. Mezitím Max Verstappen si vybudoval náskok na čtveřici pronásledovatelů.

V šestém kole Lando Norris dostal informaci, že ohledně strategie přechází na plán B. V sedmém kole se Sergio Pérez dostal na třetí pozici před Monačana, který probrzdil.

V 10. kole Logan Sargeant probrzdil v zatáčce číslo 4, Američan se musel otočit, což způsobilo na chvíli žluté vlajky. O kolo později proběhl interní souboj mezi jezdci Ferrari a na čtvrtou pozici se probojoval Carlos Sainz.

Ve 12. kole zamířili do boxů George Russell a Charles Leclerc, oba nasadili tvrdou sadu pneumatik a propadli se na dvanáctou, respektivě čtrnáctou pozici.

O kolo později na undercut reagoval Sergio Pérez, zároveň v boxech byli Oscar Piastri a Lewis Hamilton. Všichni nasadili bílou sadu pneumatik.

Ve 14. kole se musel bránit George Russell před Sergiem Pérezem, ale Mexičan se dokázal dostat před jezdce Stříbrných šípů. Zároveň do boxů zamířil Carlos Sainz. Overcut se španělskému jezdci nepovedl a propadl se na sedmou pozici za svého týmového kolegu. Mezitím Monačan ohlásil, že furt zablokovává přední kola.

Podruhé v letošním závodě dokázal Carlos Sainz předjet svého týmového kolegu, tentokráte v 17. kole v boji o čtvrtou pozici. Na konci kola zamířil do boxů lídr závodu Max Verstappen, obul tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na první pozici. Charles Leclerc si stěžoval, že při brždění mu auto točí doprava. Mezitím Carlos Sainz se prohnal kolem George Russella na třetí pozici.

Každý z top 3 týmů se potýkal s nějakým problémem. Mercedes s chlazením pohonné jednotky a s rozbitou sedačkou Lewise Hamiltona, Ferrari s brzdami u Charlese Leclerca a Sergio Pérez měl problém slyšet svého závodního inženýra.

V 29. kole dostal první pozitivní informaci Charles Leclerc, že životnost pneumatik je delší, než se očekávalo.

Na konci 31. kola zamířil do boxů ke své druhé zastávce George Russell, obul tvrdou sadu pneumatik a propadl se na devátou pozici. Mezitím Valtteri Bottas stál u svých mechaniků 52 sekund kvůli problému s maticí levého předního kola.

Na začátku 35. kola byl v boxech Charles Leclerc, obul bílou sadu pneumatik a propadl se na šestou pozici. O kolo později ho následoval Carlos Sainz, taktéž tvrdá sada pneumatik a vártil se na třetí pozici.

Sergio Pérez reagoval na zastávku španělského pilota v 36. kole, obul červenou sadu pneumatik a vrátil se těsně před něj na druhou pozici. O kolo později se naposledy u svých mechaniků ukázal Max Verstappen obul taktéž měkkou sadu pneumatik a vrátil se zpátky na první pozici.

Ke konci závodu se schylovalo k bitvě o čtvrtou pozici mezi Georgem Russellem a Charlesem Leclercem. Monačan si stále stěžoval na brzdy, ale dokázal se pomalu přibližovat k britskému jezdci. Ve 46. kole George Russell probrzdil, čehož okamžitě jezdec Ferrari využil a dostal se před něj na čtvrtou pozici. Následně se dokázal vzdálit na více než 5 sekundy.

V 53. kole proběhla k nelibosti Júkiho Cunody týmová režie ve prospěch Daniela Ricciarda. Australan se tak pokusí na konec závodu zaútočit na Kevina Magnussena, který byl dvanáctý.

Vítězem se stal Max Verstappen, Red Bull získal dvojité vítězství.

Pořadí Jezdec Tým Ztráta v cíli
1 Max Verstappen Red Bull
2 Sergio Pérez Red Bull +22.457
3 Carlos Sainz Ferrari +25.110
4 Charles Leclerc Ferrari +39.669
5 George Russell Mercedes +46.788
6 Lando Norris McLaren +48.458
7 Lewis Hamilton Mercedes +50.324
8 Oscar Piastri McLaren +56.082
9 Fernando Alonso Aston Martin +74.887
10 Lance Stroll Aston Martin +93.216
11 Kuan-jü Čou Sauber +1 kolo
12 Kevin Magnussen Haas +1 kolo
13 Daniel Ricciardo RB +1 kolo
14 Júki Cunoda RB +1 kolo
15 Alex Albon Williams +1 kolo
16 Nico Hülkenberg Haas +1 kolo
17 Esteban Ocon Alpine +1 kolo
18 Pierre Gasly Alpine +1 kolo
19 Valtteri Bottas Sauber +1 kolo
20 Logan Sargeant Williams +2 kola

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Jan Fridrich)
Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →