Poradce týmu Red Bull Helmut Marko prohlásil, že navzdory zprávám o tom, že vůz RB20 neprošel předčasným nárazovým testem Mezinárodní automobilové federace (FIA), není důvod k obavám.
Ještě předtím, než začnou předsezónní testy, musí každý monopost pod dohledem FIA absolvovat a splnit řadu přísných nárazových testů, které mají zajistit splnění bezpečnostních norem v případě nehody na okruhu.
Minulý týden informoval web Motorsport Italia, že vůz Red Bullu pro rok 2024 neprošel úvodním testem čelního nárazu. Zvěsti o zádrhelu RB20 nebyly potvrzeny společností Red Bull ani FIA, ačkoli není nijak zvlášť neobvyklé, že nové stroje mají na této počáteční překážce problém. Italská média spekulují o tom, že údajné selhání Red Bullu je důsledkem úsporných změn na přední části vozu RB20, který je evolucí dominantního vozu RB19, jenž v roce 2023 zvítězil ve všech velkých cenách kromě jedné.
Neúspěšný nárazový test by mohl úřadující šampiony vyvést z míry, protože předsezónní období se rychle blíží. Jakékoli komponenty, u nichž se zjistí, že neprošly testy FIA, musí být přepracovány, posíleny a znovu otestovány před příjezdem do Bahrajnu koncem února.
Helmut Marko se nyní k těmto spekulacím vyjádřil a prohlásil, že v Milton Keynes nepropadají panice a že by se spíše obával, kdyby tým prošel testy hned napoprvé. Rakušan, který by měl v týmu zůstat v roli poradce další tři roky řekl: „Pokud bychom prošli nárazovým testem hned napoprvé, právě to by byl problém. Pak bychom nedopadli dobře!“ Markova slova potvrzují, že Red Bull je odhodlán pokračovat v dominantní formě i v nadcházející sezóně a je připraven riskovat, aby udržel pronásledovatele na uzdě.
Šéf týmu Christian Horner potvrdil, že Red Bull minulý rok v srpnu ukončil vývoj vozu RB19, aby se zaměřil na monopost pro rok 2024. Mezitím šéf výkonnostního inženýrství Ben Waterhouse prozradil, že tým již vyhlíží rok 2025 ještě předtím, než RB20 vyjede na trať.