Charles Leclerc přiznává, že Ferrari bylo docela překvapeno tempem Mercedesu, ale tempo Mclarenu prý nebylo překvapením. Kvůli neodstartování Carlose Sainze do Velké ceny Kataru vsadili ve Ferrari raději více na jistotu.
Ferrari a Mercedes v současné době bojují o druhé místo v šampionátu konstruktérů, přičemž Scuderia měla po letní přestávce navrch a snížila ztrátu na 20 bodů, ale na okruhu v Lusailu se Mercedesu nedokázala vyrovnat. Navzdory tomu, že se oba piloti Mercedesu srazili v prvním kole a Lewis Hamilton ze závodu musel odstoupit, George Russell se dokázal dostat ze zadních pozic a po brzké zastávce v boxech udržel čtvrté místo před Charlesem Leclercem.
Leclerc, který byl jediným jedoucím vozem Ferrari poté, co Carlos Sainz neodstartoval kvůli problémům s palivovým systémem, věří, že vybojoval maximální výsledek, a připouští, že McLaren a Mercedes byli mimo dosah.
„Chci říct, že jsme samozřejmě především nezačali den nejlepším možným způsobem s Carlosovým (Sainzovým – pozn. red.) problémem, což byla škoda, a také nás to svým způsobem přimělo vzít si na mé straně trochu větší rezervu z hlediska jízdy, abychom jeli na jistotu, na druhou stranu si nemyslím, že bychom z dnešního závodu mohli vytěžit víc,“ přemítal. „Nebyl jsem překvapen tempem McLarenu, i když byli super rychlí, očekávali jsme, že na takové trati budou silní. Na druhou stranu mě docela překvapilo tempo Mercedesu, ano, to, že dojeli před námi s havárií v prvním kole, je překvapení.“
Před nedělním závodem FIA zavedla maximální délku stintu 18 kol pro každého závodníka, aby tak bojovala proti problémům s bezpečností pneumatik, které Pirelli zaznamenalo v pátek večer. Leclerc si však nemyslí, že by potíže Ferrari mohly být způsobeny nařízenou strategií pneumatik, a připouští, že mu jednoduše chybělo tempo, když skončilo se ztrátou 33 sekund na McLareny.
Na otázku, zda zkrácené stinty nějak omezily tým z Maranella, Leclerc odpověděl: „Určitě, nepamatuji si přesně, jaké pneumatiky měl George a jestli měl trochu větší flexibilitu, ale z naší strany jsme měli čtyři kola flexibility, takže to nestačí na to, aby se vytvořila delta pneumatik a pak už je to jen jízda ve vláčku do konce závodu. Celkově nám prostě chybělo tempo, když se podíváte na McLaren, skončili jsme hodně vzadu.“ Dodal: „Upřímně si myslím, že dnes to nebylo ani tak o přehřátí pneumatik, jako spíš o celkové přilnavosti, z hlediska tempa jsme tam nebyli, i když jsme tlačili, byli jsme daleko od McLarenů.“
Díky rychlým zastávkám v boxech Ferrari se Leclerc dostal před Fernanda Alonsa, ale jezdec Aston Martinu si ztracené místo okamžitě vzal zpět. Ve druhé zatáčce však Alonso vycestoval z tratě, projel přes štěrk a při návratu do závodní stopy málem narazil do Leclercova Ferrari. Španěl se vyhnul penalizaci a skončil hned za monackým závodníkem.
„Ehm… bylo to na limitu, to ano, ale na druhou stranu upřímně řečeno, byl tak daleko, že si nemyslím, že mě v nějakém okamžiku viděl, když se pak vracel, ano, nebyl to nejlepší způsob, jak se vrátit na trať, ale zároveň si nemyslím, že viděl, že jsem tam byl,“ uzavřel Leclerc.