Leclerc: První řadu jsme zahodili kvůli studeným pneumatikám

Leclerc: První řadu jsme zahodili kvůli studeným pneumatikám

Pilot Ferrari Charles Leclerc sdělil, že v momentě, kdy opustil boxy před posledním kvalifikačním kolem, tušil, že je všechno špatně. Co konkrétně Monačan prozradil?

Charles Leclerc měl pocit, že Ferrari v závěrečné části kvalifikace na Velkou cenu Singapuru hodilo všechno do koše, a to zejména kvůli teplotě pneumatik. Domníval se, že kvůli nedostatečnému zahřátí přišel o druhé místo na startovním roštu.

Monacký jezdec uvedl, že jeho důvěra ve vůz se v kvalifikaci zvýšila po nepříjemném třetím tréninku, v němž se zdálo, že Ferrari náhle vypadlo z tempa, protože nižší teploty v kvalifikaci hrály do karet italskému týmu.

Leclerc však dokázal v klíčové chvíli zajet pouze kolo, které by stačilo na sedmou pozici, těsně za Nica Hülkenberga. Vymazání tohoto výkonu znamená, že odstartuje devátý a ukončil sérii po sobě jdoucích pole position Ferrari v Marina Bay, která se datuje od roku 2019.

Šestadvacetiletý jezdec se domníval, že přední pneumatiky před jeho závěrečnou jízdou byly příliš studené, což ho připravilo o přilnavost potřebnou k tomu, aby mohl vyzvat Landa Norrise v boji o první pozici na startu.

„První a druhá část kvalifikace šly dobře, po třetím tréninku, který se nepovedl, jsem zase trochu doufal. Ale pak jsem ve třetí části vyjel z boxu a přední pneumatiky byly mnohem chladnější. Celý víkend se tolik připravujeme, abychom se dostali k tomu jednomu kolu v kvalifikaci, kde víme, že je to stejně důležité jako v Monaku, a vyjedeme z boxu a přední pneumatiky jsou příliš studené. A to celý náš víkend staví do velmi špatného světla,“ přiznal Charles Leclerc. „Zatím neznáme přesný problém, ale faktem je, že jsme kolo začali na dvou studených předních pneumatikách, zamkli jsme se v první zatáčce a bylo to. Nikdy jsem neměl takovou přilnavost přední pneumatiky, jakou jsem chtěl. Po trénincích jsme očekávali, že budeme mít silnou kvalifikaci. První dvě části potvrdily, že máme na to, abychom udělali dobrý výsledek, a pak jsme všechno hodili do koše s problémem ohledně teploty pneumatik ve třetí části. Musíme to prošetřit.“

Už během výjezdu z boxů byl Leclerc svým inženýrem upozorněn, že přední pneumatiky nejsou úplně optimálně připraveny a měl by ve svém výjezdovém kole trochu přitlačit, aby dohnal ztrátu. Hned zkraje svého ostrého kola však najel na obrubník a vyjel za limity tratě, což nakonec vedlo ke smazání času.

„Nebylo co řešit. Myslím, že jsme byli na dobrém místě, byli jsme konkurenceschopní, také si myslím, že je to dobrá práce, kterou jsme odvedli. Ale nevím, co se stalo na mém výjezdovém kole mimo box s teplotami, protože od té chvíle to šlo všechno špatně,“ popsal Leclerc, který zároveň přiznal, že by se normálně mohl pohybovat někde kolem druhého místa.

Do Velké ceny Singapuru tak Leclerc odstartuje z 9. pozice, hned vedle bude mít svého týmového kolegu Carlose Sainze, který ve třetí části kvalifikace způsobil červenou vlajku.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka ekonomky, kterou však velmi táhne psaní sportovních článků. V motorsportu ji nejvíce baví pokrývat cestu mladých talentů až na samotný vrchol. Kromě motorsportu píše články z hokeje, zimních sportů či tenisu.

Další články autora →