U Mercedesu mají o čem přemýšlet, protože se zdá, že Ferrari si jede tento víkend vlastní ligu. Piloti legendární stáje totiž ovládli jak tréninky, tak i kvalifikaci.
V Melbourne to byl víkend Stříbrných šípů a všichni se divili, kam se poděla forma Ferrari z předsezónních testů. Jenže stačily dva týdny a Ferrari je očividně zpět, a to v plné síle. U Mercedesu zřejmě až takovou převahu Maranellských nečekali.
„Sice je to něco, co jsme po volných trénincích očekávali, přesto jsme zklamaní, protože více jak tři desetiny jsou už velkým rozdílem. Nyní musíme analyzovat, čím to je,“ přemítá šéf Mercedesu Toto Wolff. Nicméně je zřejmé, že oběma jezdcům chyběla rychlost na rovinkách. „Teď musíme zjistit, jestli je to závislé na odporu vzduchu nebo na výkonu.“
Bahrajn je jedním z okruhů, kde mají jezdci spoustu příležitostí na překonání soupeře, jenže k tomu je pochopitelně také potřeba plně funkční auto. Podle slov Rakušana se však W10 trápí především na rovinkách: „Samozřejmě, že s ohledem na závod to není zrovna pozitivní, protože na této trati sice můžete předjíždět, ale potřebujete k tomu auto, které je rychlé na rovinkách.“
Congrats @Charles_Leclerc on your first @F1 pole 🤝 That was some lap!
See you tomorrow on the track! 💪#BahrainGP #DrivenByEachOther pic.twitter.com/b3gvABf9xQ
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) March 30, 2019
Nicméně nehází flintu do žita a zůstává pozitivně naladěný, protože se pneumatiky během závodních simulací chovaly dobře.
„V závodním režimu jsme byli především na měkkých pneumatikách poměrně dobří. A já říkám: nový den, nové štěstí. Byla to však zkušenost, kterou musíme nejprve strávit.“
Přes značné zklamání ovšem poslal na konto Charlese Leclerca slova chvály, zároveň však podpořil i Sebastiana Vettela, který v poslední části kvalifikace vyjel až ve fázi druhých pokusů.
„Byl (Leclerc, pozn. red.) opravdu silný. Sebastian měl nevýhodu v tom, že měl jenom jedno kolo, a to bohužel nestačilo.“
Lewis Hamilton vzal porážku sportovně a k výsledku Ferrari pogratuloval: „Ferrari je tento víkend neskutečně rychlé, k tomu odvedl Charles Leclerc prvotřídní práci. Ale myslím si, že v závodě budeme držet krok, i když jsem během dlouhých jízd v sobotu nebyl příliš spokojený. Protože dlouhé stinty poukázali na to, že by mohlo dojít na trojboj.“
"Congratulations to Charles, he did a great job and deserved to get his first pole today."#LH44 on #BahrainGP Quali 👉 https://t.co/Zv8Uoft4xF #F1 pic.twitter.com/4FUzSTkvoU
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) March 30, 2019
„Samozřejmě, že je pro tebe každá kvalifikace, ve které získáte pole position, hezčí, ale tuto kvalifikaci jsem si opravdu užil. V každém tréninku jsme se dokázali zlepšit a na konci nám na Sebastiana chybělo jen třicet tisícin. Podle mě to takhle těsné mezi námi musí být!“
„Teď jsem sám zvědavý, jak se to proti Ferrari v neděli vyvine. Věřím, že v závodním režimu můžeme něco dokázat. Jasně, Ferrari je rychlé, ale my se každopádně pokusíme převzít kormidlo. Bez tvrdého boje jim to nenecháme. Nejdříve potřebujeme čistý start, potom uvidíme. Obzvlášť v nočním závodě enormně záleží na managementu pneumatik. To bude klíčem k pódiovému umístění.“
„Z prohry nejsem tak nešťastný, protože jsem nezapomněl na to, kde jsme byli ještě v pátek. Bylo to opravdu těžké. Ale dokázali jsme se krok po kroku zlepšit a celá kvalifikace proběhla bez problémů.“
„Abychom porazili Ferrari, nebudeme potřebovat jen silný mercedes a dobré zacházení s pneumatikami, nýbrž také prvotřídní strategii. Všimli jsme si, že Ferrari získává čas zejména na rovinkách. Ale kvalifikace je kvalifikace a závod je závod. Body se rozdávají v neděli. Jsem plný naděje, že budeme mít ve velké ceně dostatečnou rychlost, abychom mohli promluvit do boje o vítězství,“ uzavřel Hamilton.