Kilometry Pirelli: Sezóna 2024 skoro až na Měsíc

Kilometry Pirelli: Sezóna 2024 skoro až na Měsíc

Sezóna 2024 sčítala dvacet čtyři závodních víkendů, což bylo rekordní číslo. Po celou dobu pilotům formule 1 sloužily pneumatiky Pirelli. S tak velkým počtem závodů padaly i statistické rekordy.

Po dvaceti čtyřech závodech sčítala ujetá vzdálenost na pneumatikách Pirelli úctyhodných 334 942,175 kilometrů. Taková vzdálenost se rovná 94 % cesty na Měsíc. Oproti roku 2023 se ujelo o 27 016,375 kilometrů více, za což může návrat Velké ceny Emilia Romagna a Velké ceny Číny. Dominance typů pneumatik se ale o mnoho nezměnila.

Suché pneumatiky kralovaly s podílem 93,59 % a mezi nimi zvítězila směs C3. Oproti minulému roku ale její podíl klesl z 36,57 % na 32,06 %. Přechodné pneumatiky drží podíl 5,84 % a mokré pneumatiky spadly na podíl 0,57 %.

Nejdelší vzdálenost na jedné sadě zajel Pierre Gasly ve Velké ceně Baku. V Ázerbájdžánu dokázal ujet 300,15 km (50 kol) na směsi C3. Na směsi C2 ujel nejvíce Charles Leclerc v Džiddě, kde zajel 265,53 km (43 kol). George Russell kraloval směsi C4 v Monaku s ujetými 256,95 km (77 kol) a Nico Hülkenberg zajel nejdelší stint na směsi C5 s 242,76 km (57 kol) v Zandvoortu. Přechodné pneumatiky patřily Júkimu Cunodovi, když v Montrealu zvládl vzdálenost 191.84 km.

Největší počet zastávek v boxech patří Velké ceně Japonska. Zde došlo na výměnu pneumatik celkem 46krát. Nejméně pak bylo v Džiddě a v Monaku s počtem 19 a 7 výměn. Co se týká teplotních extrémů, tak závod na Interlagosu zaznamenal 35,6 °C, zatímco Silverstone byl nejchladnější s teplotami mezi 10,9 a 13,9 °C. Nejžhavější trať byla ale v Maďarsku s 58,6 °C a nejchladnější byl opět na Silverstonu s 12,8 °C.

Pirelli se i nadále snaží přinášet nové inovace potřebné k závodům formule 1 a v sezóně 2024 společnost znovu ukázala, že je neodmyslitelnou částí motorsportu.

Zdroje článku:

Tisková zpráva Pirelli

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Jako malá jsem z televize slyšela hlavně jméno Michael Schumacher. Svoji cestu k formuli 1 jsem si ale musela najít sama. Nejvíce mě baví životní příběhy pilotů, jedinečné příběhy z paddocku a kus historie, který tento sport za sebou zanechal. Ve formuli 1 je totiž možné vše. Kromě formule 1…

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *